ik ben zelden ziek/verkouden. Ben ik dan écht gezond???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je ook nog eens heel veel geluk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ook zelden ziek en toch heb ik wel een beroerte gekregen ... dus je weet het niet.

Antwoorden (6)

Dan heb je een goed werkend afweersysteem tegen verkoudheden.
Maar of je echt gezond bent is iets anders. Je kan nog wel andere aandoeningen hebben die niets met verkoudheden te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk ben je inderdaad erg gezond.
Mogelijk leef je gezond.
Mogelijk heb je een erfelijke aanleg om niet snel een virus op te lopen.
Dit laatste komt nog al eens voor.
Is wetenschappelijk niet helemaal te verklaren, heeft mogelijk met een of andere gen te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezond.. misschien wel? Als je nooit ziek bent heb je blijkbaar een goede weerstand. Maar het zegt niets over je geestelijke en lichamelijke vitaliteit. (wat dus iets anders is dan gezondheid)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben maar blij! Waarschijnlijk heb je een goede afweer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt waarschijnlijk een goede weerstand dus je afweersysteem werkt goed en houd de bacteriën tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet ziek bent, ben je dus gezond. Dat is geen garantie dat dat morgen nog steeds zo zal zijn, helaas. Je hebt waarschijnlijk een goede afweer tegen de ziektekiemen die je op dit moment in je leven tegenkomt. Als je tegen een verkeerde bacterie of virus aanloopt kan je zomaar ineens ziek zijn, en dat kan leiden tot nieuwe infecties. Maar ook een goede afweer tegen bacterien en virussen wil niet zeggen dat je nooit kanker zal krijgen, of een infarct....
Geniet van de tijd dat je gezond bent, maar wees dankbaar voor elke dag dat dat zo blijft. Het leven is een loterij- je weet niet wat het volgende lot je zal opleveren...