Heeft iemand met zwart haar het in de zomer warmer (op het hoofd) dan iemand met blond haar?

Aangezien een zwarte broek aanzienlijk warmer is dan een witte, vraag ik me af of dat ook zo werkt met hoofdhaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Zwart zal in welke omstandigheid altijd meer warmte vasthouden dan wit of een andere kleur, dus ook het haar. Kijk maar naar honden, een zwarte hond heeft het met een zomerse dag behoorlijk moeilijker dan een witte hond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dan ook de reden waarom wij in staat zijn meer werk te verrichten in een bepaalde tijd dan zij dat doen. Niet denigrerend bedoelt, maar het is wel om die reden. In die omstandigheden is het onmogelijk om keihard te kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+++ :)

Andere antwoorden (3)

Ik heb zwart haar maar ik heb het niet veel warmer dan iemand met blond haar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik zag het op tv
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb lang zwart haar en ik merk het wel degelijk als de zon wat langer op mijn hoofd schijnt. Vooral in de zomer als de zon feller is. Als je dan je hand erop legt doet het bijna pijn. Maar goed, weet niet hoe het voelt om blond haar te hebben.