Hoe kan ik een snel STUK groeien zonder operaties!

ik ben 16 jaar en ik ben maar zo’n 1.60m, dat is erg vervelend. Vooral wanneer ik naast mijn vrienden sta zij zijn rond de 1.75/1.85. Ik heb gehoord dat je nog groei hormonen kunt nemen om verder te kunnen groeien tot je 21ste zijn er nog meer mogelijkheden? Want ik wil namelijk SNEL groeien!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha goed zo alles aangepast xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel haha :D!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat je mogelijkheden hebt, zelfs als uit onderzoek zou blijken dat je je maximale lengte al bereikt zou hebben (maar dat is helemaal niet gezegd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lang zijn is ook niet alles,
meeste mensen worden enorme klungels,

Het beste antwoord

Wat denk je van de huisarts? Als er echt iets moet gebeuren, is hij/zij de toegangspoort. Zonder verwijzing kom je nergens.

En voordat zo'n arts je verwijst, kan hij/zij je heel veel uitleggen over wat kan en wat wenselijk is. Maar ook over wat jij nog kunt verwachten qua natuurlijke groei.
Ook de consequenties en eventuele risico's van groeimiddelen kan de huisarts uitleggen, terwijl ie tegelijkertijd alle fabeltjes de deur uitschopt.

Dus: morgen even bellen voor een afspraak. Dan weet je eind deze week al heel wat meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Groeihormonen krijg je niet zomaar omdat je wat groter wil worden. Je kunt het beste gewoon wachten tot je vanzelf gaat groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger zeiden mijn ouders dat je je elke dag moet reken en gerekt moet slapen, dan word je vanzelf langer.. Weet niet of het uiteindelijk gewerkt heeft eigenlijk..

Maar anderzijds; klein is fijn toch ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees blij met wie je bent.
Heb nog even geduld. Een vriend van mij maakte pas rond z'n 18de een groeispurt mee, je bent nog maar 16.

Wil je daarnaast jarenlang elke dag spuiten om een paar centimeter te groeien?

Ook is het bewezen dat groeihormonen niet gelukkiger maken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal niet gaan.

Je kunt zelf geen groeihormonen nemen.

Lees ook hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/manier-snel-groeien.137924

Bij te klein geboren kinderen waar een afwijking in de groei wordt geconstateerd en een tekort aan groeihormonen, is een behandeling wel mogelijk, maar zo'n behandeling duurt ook jaren.

Er is wel iets anders:
Plastische endocrinologie.
Gemiddeld moet je dan drie jaar spuiten voor een groei van 21,5 centimeter.
En uit onderzoek is gebleken dat onbehandelde kinderen zich uiteindelijk net zo gelukkig voelen als behandelde.

http://www.intermediair.nl/artikel//42975/groeihormonen-drie-jaar-spuiten-voor-een-paar-centimeter.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt becel eten (boter) heb je die reclame wel is gezien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Haha :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bierdopje: kijk eens in de puntenranglijst: http://www.goeievraag.nl/top/lijst , en dan 'even' doorbladeren tot en met de laatste pagina...
Geen zorgen voor morgen. Je hebt nog even.
Ik kan me best voorstellen dat je het niet zo leuk vindt om naast al je lange vrienden te lopen. Maar het heeft natuurlijk ook wel wat. Op die manier val je ook op.
Sneller groeien? Dat zal je niet lukken. Mijn zoon was ook een kleintje toen ie 16 was. hij is nu 1.82 m. en mag er wezen. Je groeit nog tot je 20ste.
Er zijn trouwens veel leuke kleine mannen. Denk maar eens aan Danny Devito, Roel van Velzen, Woody Allen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.60 op je 16e??
ik wou dt ik zo groot was haha ik ben nu namelijk ook 16 en ben nog maar 1.50, en idd ik loop elk half jaar ziekenhuis in en ziekenhuis uit voor groeihormonen maar ze slaan nog niet echt goed aan.
dat ik klein ben is niet aangeboren maar komt door medicijnen die ik heb gehad toen ik een jaar of 5 was. hydrocortison en dat mogt ik officieel niet hebben maar daardoor zijn mijn groeihormonen (simpel uitgelegd) naar de knoppen gegaan dus een groeistop van 3 a 4 jaar gehad. eersthad ik het er heel moeilijk mee dat ik zo klein ben maar ik heb ermee leren leven. ik heb nu een superlieve vriend (die zelf ook niet heel groot is)en ook superlieve vrienden, en ik heb er eigenlijk niet eens last van dat ik zo klein ben.
wat ik eigenlijk wil zeggen is wat maakt het uit dat je een beetje kleiner ben dan derest?word je ermee gepest of vind je het zelf gewoon minder fijn. bij mij vinden ze het juist schattig:P haha.

maarja ik wens je nog veel suc6.
groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen paniek! Je kunt nog ZAT groeien.
Even een voorbeeld: mijn zus was jaren lang de kleinste van de klas. Ook toen zij naar het voortgezet onderwijs ging was ze klein. Na haar 16e is ze echt de lucht in gevlogen! Nu is ze de langste vrouw van ons gezin!! :-)
en ben ik de kleinste (!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heeft zo’n Plastische endocrinologie behandeling nog zin als je 16 bent of moet het op jonge leeftijd?
Er zijn geen wonder middeltjes, en ja groeihormonen zijn een mogelijkheid, maar dan moet je naar je arts gaan en dat laten uitzoeken wat jou lengte verwachting is.

kijk eens naar je ouders en ooms en tantes hoe lang zijn die? dat is een tegelijk goede indicatie hoe lang je gaat worden.

en misschien lijkt het nu erg dat je "maar" 1,60 bent maar over 10 jaar merk je er niets meer van hoor. had mn broertje ook die is nu 1.68 en je hoort hem niet meer klagen. hahaha
het komt goed