Van welk eten krijg je aften en welk, natuurlijk, middel helpt het beste?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Antoni
14 jaar geleden
Misschien heb je iets aan de antwoorden op deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/aften.13025

Het beste antwoord

Oorzaken oa: roken, slechte mondhygiëne, stress, weinig slaap, onvolwaardige voeding .
Iedere dag spoelen met saliethee en aanstippen met boraxglycerine (gewoon bij de drogist verkrijgbaar) is een heel goed middel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je krijgt geen aften van eten. Dit is een fabel!! Je krijgt het door stress, aldus mijn tandarts en vele anderen. Oplossing : rust en poetsen met zendium. Daar zitten enzymen in, die helpen enigszins. Bij de apotheek kun je spul krijgen om aan te tippen. Brandt behoorlijk. Ik weet alleen de naam niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het krijgen van de zeer pijnlijke aften, zou te maken hebben van een verminderde weerstand.
Wat mij erg goed geholpen heeft, dat is het kauwen op een blaadje van de Salie.
Het maakt niet uit welke soort , er zijn nogal wat bontbladige soorten in de handel en te koop op ieder tuincentrum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het krijgen door kleine beschadigingen in je mond. Bijvoorbeeld als je een beugel hebt ben je er extra gevoelig voorof harde snoepjes, stokbrood. Ook kan het gebeuren doordat je te woest hebt gepoetst en bent uitgeschoten met je tandenborstel.
Preventie door gezond te eten. Afwisselend en vitaminerijk menu.
Behandeling zout. Nadeel doet geweldig zeer.
Andere behandeling een echinacea oplossing op druppelen en even in de mond houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed Arjo, echinacea hekpt prima ook zelfs bij lipblaasjes. +1
Ik heb deze informatie voor je opgezocht, zie link. Hier wordt ook over aften gesproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pyralvex heet het middel, is verkrijgbaar bij de drogist/aptheek en er zit oa rabarber en alcohol in. Het helpt mij altijd goed. Even aanstippen met het kwastje, het brand even behoorlijk, maar helpt daarmee wel.

Hoe je aan aften komt? Soms krijg ik ze door beschadigingen (te heet eten, of stokbrood, nootjes etc) soms zit het er ook ineens. Maar geen idee of je ze van bepaald eten krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ook goed werkt...maar eigenlijk niet mag...is aanstippen met betadine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe je eraan komt weet ik niet maar eraf kom je dorr te spoelen met bosbessensap of waterstofperoxideoplossing
bosbessensap heeft mijn voorkeur als je een beetje gewend bent aan de smaak vind je het nog lekker ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kreeg wel aften van eten. Toen een vriendin van me die huisarts is vertelde dat hazelnoten in combinatie met chocola berucht zijn ging er een lichtje branden. Ik kreeg ze namelijk elke keer nadat ik brownies gevuld met hazelnoten afgehaald had bij de bakker. Dat deed ik alleen bij soeciale events, dus kon het zo nakijken in m’n agenda. Sinds in daarmee gestopt ben heb ik de krengen gelukkig niet meer gehad.