Ik wil stoppen met roken.. Maar ik heb gehoord dat je ook pilletjes kan slikken wat de trek van een sigaret kan verminderen

Heeft iemand hier ervaring mee?? Welke pillen waren dat? En werkt hè goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (7)

jij doelt waarschijnlijk op nicotine-pilletjes of kauwgom.
die kan je gewoon bij het kruidvat halen, in deverse sterktes.
mijn ervaring is dat ze goed werken: ze nemen de trek in een sigaret goeddeels weg.
maar je krijgt dus nog wel nicotine binnen, al is het minder ongezond dan roken.
Rieneke1
13 jaar geleden
Dat zijn pilletjes waarin nicotine zit, ze kunnen je helpen met het stoppen met roken. Uit eigen ervaring vond ik het iets om handen te hebben in plaats van een sigaret prettiger, dat werd dus drop, zoethout oid. Ik wens je heel veel succes in de strijd! Volhouden, je wint wel, je bent sterker dan een sigaret!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gehoort dat je bij je huisarts een soort middel van kan krijgen waar je een beetje misselijk word en dat je drang naar een sigaret wegneemt, of in ieder geval verminderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende geneesmiddelen (alleen via de huisarts en op recept verkrijgbaar) die helpen bij het stoppen met roken. De bekendste is Zyban, maar tegenwoordig is er ook het middel Chantix.

Van Zyban weet ik uit mijn omgeving dat het goed werkt: het verlangen naar een sigaret verdwijnt dankzij deze pil. Nadeel van dit soort medicijnen zijn de bijwerkingen. Bovendien mogen de geneesmiddelen niet worden ingenomen in combinatie met b.v. antidepressiva. Je huisarts kan je hier het fijne over vertellen.

Toegevoegd na 2 uur:
Chantix en Champix is hetzelfde medicijn. Let overigens goed op, want het kan diverse nare en vergaande bijwerkingen hebben volgens allerlei bronnen op het internet.
Pieter2011
13 jaar geleden
Niet chantix maar champix en ik ben dankzij champix nu 3 maanden gestopt!! Kost 25 euro per week wordt gedeeltelijk vergoed! Het werkt echt.. Ik rookte ongeveer anderhalf pakje per dag en nu is het niet roken helemaal te doen :) succes! (wel ff langs de huisarts) www.champix.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad ook het middel dat ik wilde opschrijven.
Dat werkt echt alleen maar. +1
Vraag aan je huisarts om Champix voor te schrijven. Met de begeleiding van je arst wordt de behandeling en de pillen vergoed door Agis als je er verzekerd bent natuurlijk.
Je begint de pillen eerst op te bouwen en na een tijddje ga je het weer afbouwen en in di tussentijd ben je gestopt met roken.

Mijn man is vorige week begonnen en ik hoop dat hij binnenkort helemaal van die vieze sigaretten af is.

Heel erg succes en sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben zelf drie en half jaar geleden gestopt met roken, heb lasertherapie gedaan, dit heeft mij heel goed geholpen ( behandeling werd vergoed door zorgverzekeraar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, daar heb ik nog nooit over gehoord.. Wat houd dat lasertherapie in dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even googelen en zoeken op "lasertherapie" genoeg info over dit onderwerp, ben zelf bij Cannengieter in Lemelerveld behandeld. Heeft me heel goed geholpen, bij me thuis spreken ze nog steeds over een "wonder"