Addy,ik zou het werkelijk niet weten maar ik denk dat er niets op deze aarde is zonder keerzijde.Donker /licht,eerlijk/oneerlijk gezond/ziek.
Volmaakt geluk bestaat alleen in het hemelrijk.En ik geloof dat het bestaat.Daar waar geen verdriet bestaat,daar waar veel van mijn dierbaren zijn.Daar bestaat geen ziekte meer en om daar te komen moeten we hierdoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi omschreven taurus, een dikke +1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje,ik heb zelfs weer de moed gehad om vragen te stellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag het en ze zijn blijven staan :)) Ben blij je weer actief te zien op GV.

Andere antwoorden (10)

shit happens.
ja sorry, komt heel bot over, maar zo is het voor mij.
ik heb kanker, en ik ga overleven, klaar.
ik zoek niet naar het waarom.
Rieneke1
14 jaar geleden
Moeilijke vraag Addy...

Misschien wel om de mensheid te laten zien dat gezondheid niet vanzelfsprekend is? Om het extra te waarderen wanneer je wel gezond bent? Of wellicht is er een plausibele wetenschappelijke verklaring voor. Maar de vraag is dan, waarom ben jij ziek en ik niet...

Het leven zit vol mooie en minder mooie dingen, goedheid en slechtheid, geluk en ongeluk, maar ook ziekte en gezondheid. En we kunnen niet anders dan beseffen dat het leven op aarde niet volmaakt is. Alleen maar hopen dat hierna wel volmaaktheid komt, zonder slechtheid, ongeluk en ziekten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de mens niet immuun is denk ik Addy..
En de mensheid doet zich zelf daarnaast ook nog eens van alles aan en roept het daardoor ook nog eens extra over zich af.. en daarmee wil ik niet zeggen dat als iemand ziek wordt, dat hij of zij dat aan zich zelf te danken heeft..en voor jou geldt dat al helemaal niet natuurlijk..maar de mensheid in het algemeen is niet zuinig op de wereld om zich heen en creëert daardoor allerlei omstandigheden waarin en/of waarvan je ziek kan worden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ziektes bestaan om de selectie van de sterkste in het natuurlijke proces van de evolutie te regulieren, de meeste ziektes zijn niet levensbedreigend maar versterken het gestel allleen maar na een periode van narigheid word je imuun voor een tweede aanval van die ziekte.daar is het inenten immers op gebaseerd,door een zwakke ziekteverwekker in te spuiten word je lichaam getraind om deze te herkennen en aan te vallen indien hij je lichaam binnen dringtwaardoor je niet meer ziek word. in het verre verleden overleefde alleen de sterkste de ziektes die het leven bedreigde en daardoor kondenn alleen de sterkste zich voortplanten,sinds de mens de geneeskunde op een hoger plan heeft gezet en daardoor de overlevingskans van een ziekte heeft vermeerderd is de bevolking op aarde dan ook explosief gegroeid,waardoor nieuwe ziektes de kans kregen om zich te ontwikkelen waarbij vooral ouderdomskwalen een steeds grotere rol spelen deze kwalen zijn er altijd geweest maar kwamen vroeger niet zo vaak voor omdat de mensen vaker op jongere leeftijd stierven. Dan is de mens ook nog mobieler geworden waardoor ziektes zich veel meer dan vroeger verpreiden over de wereld met als trieste resultaat de bijna uitroeiing van de zuid -amerikaanse inheemse bevolking door pokken en mazelen door de ontdekking en bezetting van Amerika door de spanjaarden in het verleden de spaanse geip in 1917en natuurlijk de actuele situatie met de h1n1 variant van de Griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziekte is de taal van het lichaam. Het wil hiermee aangeven dat 'iets' aandacht verdient.

Door drukte, stress, ......enz, 'luisteren' we niet altijd goed naar ons lichaam. Snelheid, targets, volle agenda, ... Geen tijd voor om stil te staan bij een (onbelangrijk) pijntje. Wanneer er geen aandacht (tijd) aan besteed wordt kan de pijn zelfs uitgroeien tot een ziekte.

Ziekte wil ons waarschuwing, of zelfs zo ziek maken dat we wel rust moeten nemen of hersteltijd krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar mensen zijn , zijn bacterien en virussen
die maken je ziek
Je hebt genetisch gezien aanleg voor bepaalde ziekten
verder kan ons lichaam zelf ons ook ziek maken door "zomaar" enthousiast cellen te gaan delen
en als laatste veroorzaken wij als mens zelf ook door ondoordacht gedrag kwalen bij onszelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ziektes bestaan om natuurlijke redenen om overbevolktheid te voorkomen. Niet alleen bij mensen maar ook bij dieren is dit zo. Een voorbeeld bij konijnen: In een gebied in de duinen leeft een konijnenpopulatie dat zich in de loop der jaren razendsnel uitbreidt. Het ontstane overschot verstoord het natuurlijk evenwicht, vervolgens treed een epidimie op dat de populatie in record tempo uitroeid. Later is er weer alle mogenlijkheid voor een nieuwe populatie tot het weer tijd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ziekten zijn moeilijk en vreselijk en nooit acceptabel voor jou en de jouwen. Misschien is het zo ontstaan omdat we geen natuurlijke vijanden meer hebben, alleen de honger. In arme landen ga je dus, net als vroeger, dood van honger, baren of oorlog. In onze landen ga je dood aan kanker, virussen, bacterien, hartziekten etc. Dat die ziekten, zoals spierziekten of kanker, vaak een afschuwelijk en onbarmhartig verloop hebben, daar zie ik ook totaal het nut niet van. Aan de andere kant zeggen ze dat van iemand afscheid kunnen nemen vaak mooier is dan iemand verliezen door een ongeluk. Maar het echte antwoord op jouw vraag is denk ik: omdat we niet het eeuwige leven kunnen hebben, althans niet met een lichaam. Dat lichaam is soms ongeschikt en laat je in de steek. Of het raakt op en versleten. Maar je ziel blijft en leeft voort, dat is voor mij zeker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'ziek' en 'gezond' zijn menselijke bedenksels, als aanduiding van een bepaalde verschijningsvorm van het leven zelf. We bepalen met zijn allen wat 'normaal' is en wat daar van afwijkt *NOEMEN* we een ziekte...

Als je er ietsjes anders naar kunt kijken, dan zie je dat elk levend wezen zijn best doet om er iets moois van te maken. Als je alles doet wat er KAN en *niet* nastreeft wat er NIET KAN, dan sluit je gegarandeerde frustratie al uit.

Zoek het mooie wat in je bereik ligt en vergeet de rest.
En geniet daar van zo veel als maar mogelijk is:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt ziek om te testen of je nog geschikt bent om te leven in je omgeving.

Als dieren zich niet lekker voelen, weten ze instinctief welke kruiden ze moeten eten.

De mens heeft er chemische alternatieven voor.