In welke landen heb je last van hooikoorts?

Globaal... Heb je het ook in landen rond de Middellandse Zee? Scandinavië? VS & Canada? In de tropen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

De grassen zijn een van de belangrijkste veroorzakers van hooikoorts.
Nu komt gras over de hele wereld voor, behalve dicht bij de polen.
Zo kan het dus wezen dat er over de hele wereld waar gras groeit ook deze hooikoorts bestaat.
Maar het zouden ook berken kunnen zijn, of elzen of populieren, of misschien wel bijna alle bomen die stuifmeel geven.
In de tropen is het meestal erg vochtig, dus misschien dat er daar geen hooikoorts bestaat.
Omdat hooikoorts indirect ook met het weer te maken heeft.
Waar de meesten mensen totaal geen erg in hebben, dat veel landbouwgewassen ook grassen zijn.
Alle granen waar wij brood van bakken zijn grassen!
Maar ook mais en zelfs rijst is gras!!!!
Dus ook van deze grassoorten kan men hooikoorts krijgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe kun je in elk gebied waar vegetatie is last hebben van hooikoorts. Het is een pollenallergie en pollen komen overal voor.
In de sahara zul je er dus weinig last van hebben terwijl je op Noord- en Zuidpool zo goed als gevrijwaard bent voor deze vervelende aandoening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
overal behalve op de polen,en zelfs daar kun je allergies reageren op deeltjes in de lucht.