Bestaan er deodorants voor meisjes (die wel lekker ruiken) zonder aluminium? Ja? Welke?

Ik heb gelezen dat je, als je deodorants gebruikt met aluminium je dan meer kans krijgt op borstkanker. Dus weet er misschien iemand een lekker-ruikende deo zonder aluminium die je ook in een supermarkt kan kopen in België? Spuiter of roller, maakt niet uit...
Bedankt x

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is echt nergens bewezen dat aluminium in deodorant kan leiden tot kanker. Dit onzinverhaal gaat al jarenlang de ronde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet inderdaad niet alles geloven wat je leest. Die waarschuwing is een hoax.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/over-ons/perscentrum/Pages/standpunten-geen-relatie-tussen-gebruik-deodorant-en-borstkanker.aspx

Het beste antwoord

Er zijn zekers deo zonder aluminium, zoals DEO2 deo crystal. Maar het is wel een fabeltje dat je er borstkanker van kunt krijgen. Dat kan namelijk niet.
Wel is aluminium slecht voor je huid omdat het je poriën vernauwd, zodat je minder kunt zweten. Dat is nu niet bepaald geweldig...
Je kunt dus beter wel deodorant zonder aluminium, maar je kunt er geen borstkanker van krijgen hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje voor de tip ....

Andere antwoorden (6)

Sanex dermo protector / therme deostick. Lekker ruiken weet ik niet. Waarschijnlijk is dit bij een drogist te koop en misschien ook supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je van deodorant borstkanker zou kunnen krijgen is een hoax. Een broodje aap-verhaal dat helaas telkens weer opduikt. Daar is op Goeie Vraag al vaker naar geïnformeerd. Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/deodorant-kanker-verwekkend.107377 en http://www.goeievraag.be/vraag/borstkanker-deodorant.128915
De informatie van het KWF is wat dat betreft 100% betrouwbaar: http://overons.kwfkankerbestrijding.nl/perscentrum/Pages/standpunten-geen-relatie-tussen-gebruik-deodorant-en-borstkanker.aspx
Amadea
13 jaar geleden
In fa paradise zit ook geen aluminium, en die ruikt wel lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dat aluminium chlorhydrat, ik kijk altijd even achterop bij de ingrediënten. Zelf gebruik ik een dove crème stick. Dus geen echte roller, maar een wit met blauwe stick met zacht wit spul. Ruikt heel lekker en werkt goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nivea Pure & Natural deodorant (roller en spuitbus) bevat geen aluminiumzouten en is te koop in twee best aangename geuren (lotus en jasmijn), bij Kruidvat (ook in België).
En het werkt nog ook...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook alle (bij mijn weten) deodorants van 8x4 zijn zonder aluminium en ruiken ook lekker!