Zie je slechter met een oog?

Ik heb dus een probleem dat ik met mijn rechteroog iets slechter zie dan met mijn linker oog, met beide ogen zie ik alle perfect en haarscherp.
Maar als ik mijn linker oog dicht hou zie ik duidelijk dat de rechter iets minder goed ziet( minder scherp)

ben hiervoor 2 keer naar de huisarts geweest en 1 keer naar een opticien, zij zeggen allbei dat mijn ogen links en rechts 100% zijn, en het normaal is dat je met een oog wat beter ziet dan met de ander.

Toch zie ik duidelijk verschild als ik een oog dicht hou.
Stel ik mij nu aan of is dit een serieus probleem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.3K

Het beste antwoord

Als beide ogen individueel 100% zijn, betekent dat niet dat ze beide even goed zijn.
Die 100% is ten opzichte van het gemiddelde, en het is een afgerond iets. Er zijn mensen die 120% goed scoren met een of beide ogen, of soms nog beter. En het zal best kunnen zijn dat jouw ene oog 103% en het andere oog 96% is. Niets om je zorgen over te maken, het is alleen zo dat je met een bril (als je die nodig zou hebben) de beide ogen even goed had kunnen maken. Maar dat is niet nodig, je kunt goed scherp zien en je kunt goed afstand schatten met jouw ogen, dus er is niets om over te klagen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je stelt je een beetje aan, als de huisarts én de opticien zeggen dat er niks erg is dan moet je dat maar geloven. Je lichaam is niet perfect symmetrisch en dus kan het dat je ene oog iets beter is dan de andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is best mogelijk dat je met een oog ietsiepietsie minder ziet dan met het andere oog. Maar het is zo'n klein verschil dat het absoluut niet erg is. Of wil je perse een bril om die minieme afwijking te compenseren? Vind je dat zelf ook niet wat overdreven?
Niet over zeuren, niets aan doen.
Wees blij dat je goede ogen hebt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag een verwijzing naar het ziekenhuis naar de oogarts bij twijfel.Huisarts heeft niet de juiste apparatuur in huis om te constateren of je met 1 oog misschien iets minder zou zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb in principe hetzelfde probleem.
Met mijn linker oog zie ik scherper als mijn rechteroog.
Als ik met een geweer zou mogen schieten dan zou ik hem terwijl ik rechts ben ,,,op mijn linker schouder moeten zetten.
Om iets goed te raken.
Maar met krant lezen geen enkel probleem.
En met beide ogen veraf ook niet.
Beide ogen zijn nooit gelijk.
Jouw probleem moet je jezelf helemaal geen zorgen om maken.
En je bent nog een heel stuk jonger dan ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook maar aangezien je altijd alle 2 je ogen gebruikt zie ik het probleem niet in. Alleen als het slechter word zou ik terug gaan naar de opticien want die kan je advies geven.