Ja, en ernstiger. Er wordt tegenwoordig een beetje makkelijk gedaan over ogen laseren maar het is een best wel riskante operatie (echte operatie, al komt er dan geen mes aan te pas) die zeer kwalijke gevolgen kan hebben, en die ook door de diverse klinieken niet voldoende wordt belicht.

Infecties komen het meest voor, en volledige blinheid zal je niet snel overkomen, maar laat je wel heel erg goed voorlichten voor je besluit dat een bril echt geen optie voor je is. Je zult niet de eerste zijn die NA het laseren met een veel dikkere bril (of erger) komt te zitten dan daarvoor. Of nooit meer echt 100 % goed zicht zult hebben.

Ik ken mensen die het hebben laten doen en met goede ervaringen (al duurt het soms wel heel lang voordat het zicht weer echt goed te noemen is), maar persoonlijk zou ik het risico absoluut niet nemen. Maar ik ben er sowieso niet voor om in een gezond lijf te laten ' snijden'. Die drempel zal voor iedereen anders liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je ogen zijn - als je gelaserd wordt, en na het laseren zijn je ogen weer ongeveer 0. Maar je ogen gaan als je ouder bent richting de +, dus het kan zijn dat je later dan bijziend wordt.
Ook heb ik gehoord dat je niet meer geholpen kan worden tegen staar als je gelaserd bent.