Je zou in eerste instantie denken van wel, aangezien een rozijn een druif is.

Maarrrrr.....er is een maar...rozijnen bevatten veel suiker en dat verklaart voornamelijk hun zoete smaak. Rozijnen bevatten bijna 300 kilocalorieën per 100 gram.

http://www.zuurmaaktziek.nl/Rozijnen-Gezond.html

http://www.goedgevoel.be/gg/nl/707/Fruit/article/detail/904583/2009/06/25/Rozijnen-zijn-gezond-maar.dhtml

Gewone druiven zijn dus eigenlijk gezonder, maar dit wil niet zeggen dat rozijnen ongezond zijn. Het is zelfs een prima tussendoortje. (ook bodybuilders voegen rozijnen aan hun dieet toe)

http://www.starteensgezond.nl/voeding/druiven_gezond.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij zijn bodybuilders en wat zij eten en anderszins tot zich nemen niet per se een schoolvoorbeeld van gezondheid, maar verder een duidelijke uitleg. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook bodybuilders (catergorie "naturals") die zonder anabole aan hun lichaam bouwen. Dus ik snap niet wat je met je reactie bedoelt. Andere topsporters leven net zo "gezond" qua voeding en training. Als je doelt op de groep die anabole gebruikt, dan ben je wel een béétje aan het generaliseren.
Rozijnen zijn even gezond, maar op een andere manier.

Rozijnen bevatten heel veel suiker, maar deze zijn wel van goede kwaliteit. Daarnaast zijn rozijnen erg gezond, omdat ze verschillende vezels, magnesium, kalium en vitaminen uit de B groep bevatten. Maar het is niet alleen een gezond tussendoortje, het biedt sporters ook de mogelijkheid om rozijnen te eten zodat ze meer energie krijgen. Deze energie wordt dan onmiddellijk aan het lichaam gegeven

Druiven zijn rijk aan druivensuiker. Zij leveren op zeer korte termijn bruikbare energie. Maar zij bevatten ook veel organische zuren en vitamines uit de B groep van de vitaminen. Het gaat hierbij om de vitaminen B1, B2, B3, B4, B5 en B6. Ook vitamine B8 en B9 komen in druiven voor. Daarnaast komt ook vitamine C en vitamine K in een kleine hoeveelheid voor bij druiven.