Hoeveel tijd gaat er normaal gesproken overheen om een vaccin te ontwikkellen en fabriceren?

dit i.v.m. de snelle fabricatie voor het h1n1 virus

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet zo heel veel tijd, het is namelijk een hele kleine dosering van het virus, waardoor je lichaam zelf dus afweerstoffen gaat maken. Ze hebben dus alleen het virus zelf nodig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

is niet te zeggen sommige zijn er snel sommige duren tientallen jaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Globaal gezien duurt het 6 maanden om een vaccin te maken. Sommige gaan wat sneller als ze de basis van een bestaand virus hebben. En sommige virussen duurt het jaren, voordat er een vaccin is...