Omdat er in mijn visie steeds meer druk is in de maatschappij. Mensen zijn gehaast, er wordt van alles van ze verwacht, de prestatiedruk is enorm, het moet steeds beter, sneller, efficiënter.

Als je maar lang genoeg druk uitoefent wordt het lontje steeds korter en is een ruzie snel gemaakt. Op de een of andere manier moet de druk toch van de ketel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het is gemakkelijker je eigen frustratie op een ander af te reageren dan er zelf mee aan de gang te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is tegenwoordig niet anders/ meer als vroeger.
Maar denk dat dit de meest makkelijke manier is van je negatieve gevoelens te uiten: je bent het meteen kwijt en het lucht meestal op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat onze wereld nogal wordt geregeerd door hebzucht en haast, alleen maar om steeds meer geld binnen te krijgen.

En waarom eigenlijk? Als je doodgaat heb je er niks meer aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft er denk ik mee te maken, dat we steeds meer van elkaar vervreemden. Wat weten we nog van de mensen die naast ons wonen, laat staan het waarom ze iets doen of laten? We verdiepen ons niet meer in elkaar - voelen ons meer verbonden met de hoofdpersonen van Grey's Anatomy dan met de mens die naast ons in de tram zit.
We cirkelen rond in een steeds kleiner cirkeltje, en als er dan iemand buiten ons kleine wereldje iets doet dat dat wereldje bedreigt, staan we als pit-bulls aan ons tuinhekje te grommen en te blaffen.

En zo lang "respek" iets is dat geëist wordt in plaats van gegeven, zal dat niet beter worden, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we moeten en willen te veel, het is overal druk, veel mensen zijn egoistisch en uit op snelle bevrediging van hun behoeften : ik wil dit nu en wel direct
als iets te lang duurt begint het al, kijk maar eens rond in een restaurant of de rij van een supermarkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we niet meer onszelf kunnen en mogen zijn.
Het zijn maskers die opgezet worden , waardoor een 'ja' eigenlijk een 'nee' is.
Iedereen wil zichzelf zijn en dit wordt ook vaak gezegd . Alsof je dan een goed mens bent. De kinderverkrachter zei ook altijd dat hij zichzelf was...

Groetjes Zeppuhh...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat komt door de toenemende individualisatie, mensen zijn steeds meer "op zichzelf". Vroeger stond er in de buurt van ziekenhuizen bijv het bord H. automobilisten draaiden dan hun raampje een beetje dicht zodat de radio niet zo luid klonk. Of bijvoorbeeld bij een stoplicht ook de radio wat zachter. Doordat mensen steeds meer individualiseren, en dus steeds minder met anderen rekening houden wekt dit vaak wrevel op bij anderen en dan is een ruzie zó ontstaan zeker als die anderen een kort lontje hebben.