Ik heb pijn in mijn keel en steken in mijn borst (dicht bij het hart). Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard naar de huisarts zoals hieronder al wordt aangegeven. Maar vond nog wel dit:
http://www.patientenplein.nl/pp/pp.php?type=forum&actie=show&subactie=message&primary_id=10436&categorie_id=1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zoiets onschuldigs kan het best zijn. Heb ik ook wel eens gehad: verkouden, en door het hoesten een gekneusde tussenribspier. Daar heb ik zes weken last van gehad. Precies rond de tijd dat ik een nieuwe vriendin had - dat leverde veel vragen op, wat wij toch aan het uitspoken waren samen...

Het beste antwoord

Het lijkt me het beste om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwd, dit is geen plek waar mensen over jouw klachten kunnen oordelen. Je klachten kunnen zoveel verschillende dingen zijn, dat alle antwoorden je eerder bang zullen maken dan geruststellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige goede antwoord dat ik als niet medicus mag geven is om naar de huisarts te gaan. Hoewel het van alles kan zijn en niet persé met het hart te maken hoeft te hebben, kan je altijd beter het zekere voor het onzekere nemen en met de arts de pijn bespreken.

Bedenk dan vooraf wanneer het begon en hoe vaak, of als je het nu heel vaak hebt, wanneer wel en niet. Maak er aantekeningen van. Dat is handig voor het gesprek bij de arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Morgen gelijk afspraak maken, en je weet wel met wie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben Jomanda niet, dus ik zal je *wel* adviseren een arts te raadplegen.

Het kan van alles zijn, het kunnen ook twee totaal verschillende dingen zijn - alleen een echte arts kan je dat vertellen. En daarmee je ongerustheid wegnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van de ernst van die steken 112 bellen of morgen met je huisarts!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet morgenochtend de huisarts bellen. Als je je erg zorgen maakt/er veel last van hebt, kan je nu nog de huisartsenpost bellen(23:55).
Je moet niet zomaar aan mensen medisch advies vragen, dat kan alleen slecht aflopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, je weet het inmiddels al wel. Zsm naar de huisarts.
Zelf heb ik deze symptomen ook gehad: bij mij kwam naar onderzoek naar voren dat er iets met het hart aan de hand was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had vroeger ook veel pijn en steken op de borst en ik ging altijd direct naar een arts, maar het was gelukkig nooit iets (ernstigs). Meestal was het te wijten aan stress/spanning, hierdoor hyperventilatie of door het roken. Als je steken op je borst krijgt na een normale inspanning, zonder enige verklaring, dan zou ik nu nog naar een arst gaan. Maar meestal zijn deze klachten te verklaren door het opspelen van spieren , rond de borststreek. Pijn in de keel kan ook ontstaan door hyperventilatie. Maar weet je.......alleen een arts kan diagnose stellen en jou naar alle waarschijnlijkheid gerust stellen. Het gaat je goed.
Bronnen: