Weet je een goed recept om een grog te maken?

Of iets soortgelijks dat al het slijm losmaakt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Wat ik daarvoor maak: ik pers een citroen uit in een glas. Doe daar veel honing bij, en vul aan met kokend water.

Dit is het basisrecept, daar kan ik nog op varieren. Bijvoorbeeld door eerst munt in het kokende water te laten trekken voor een frisse variant. Of door er een shot bruine rum of whisky in te doen voor een alcoholische warme variant. Een kaneelstokje doet trouwens ook wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of deze, een kruidenremedie
http://vera.tovert.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=26975

Bezoek ff de dokter als je te lang last hebt hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik was al geweest afgelopen vrijdag, ik had een bacteriële infectie in mijn keel waarvoor ik een driedaagse kuur azitromycine slikte. veel last gehad van de bijwerkingen en nu als klapper nog eens griep/koorts opgelopen.
in ieder geval zoek ik wat dat de boel flink losmaakt. ik ga binnenkort naar Argentinië vanwege mijn afstudeerproject/stage daar. ik moet nog best veel dingen regelen dus ik zit in een positie waardoor ik tijdsverlies d.m.v ziek zijn niet kan permitteren. vandaar dat ik een beetje alle opties aan het bekijken ben voor een snelle genezing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou het wel helemaal weg zijn nu, misschien heb je een andere antibiotica nodig, het kan zijn dat de bacterie
niet genoeg reageert op de azitromycine.
En bijv. buikloop is een vervelende reactie op antibiotica, omdat het de bacterieën in je darmen aantast. De meeste mensen vinden het niet erg om iets voor je te doen, als je het ze vraagt. Misschien kan iemand
je wel wat helpen ? Van harte beterschap, en veel succes met je afstudeerproject/stage in het verre Argentinië
zorg goed voor jezelf !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, nu ik dit lees: terug naar de dokter jij! Bedenk ook goed dat een grog wel voor tijdelijke verlichting kan zorgen, maar je *niet* kan genezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SuzyQ
ja inderdaad al is tijdelijke verlichting op dit moment wel welkom. ik ben ook net klaar met de kuur dus ik zal morgen zowiezo weer naar de dokter moeten gaan.
voldoet cognac ook voor jou variant?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut!
Oriëntolie: http://www.pflueger.nl/orientolie.html

Toegevoegd na 3 uur:
Zie reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over het algemeen wordt een grog gebruikt om 'eens lekker uit te zweten' als je je grieperig voelt en niet zo zeer om slijm op te lossen... daar heb je ander middelen voor

Een klassieke grog maak je met rum, citroen, heet water en honing en/of suiker en drink je zo heet mogelijk op
vlak voor het slapen gaan zodat je alle kwade dampen er die nacht uit zweet... of die kwade dampen slaan op de griep die je onder de leden hebt, of op de alcohol, mag je zelf uitvinden...

als je slijm wilt losmaken zou je tijmthee kunnen drinken...
onze voorouders noemden tijm het antibioticum van de arme mens. In tijm zit inderdaad een natuurlijk antibioticum. Dat geeft de bacteriën geen kans. Tijm helpt slijm oplossen, onderdrukt hoest en stimuleert de ademhaling.
Je kan er thee van maken door een theelepel tijm, takjes en/of blaadjes met kokend water te overgieten... tijm is wat houterig en moet daarom zeker 10 minuutjes trekken... drink drie kopjes per dag, eventueel met citroen erbij of (tijm)honing erbij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn dokter heeft vanochtend al bevestigd dat dit bijwerkingen(waaronder het constant aanmaken van slijm ) zijn van een driedaagse kuur van pas geleden. Ik was op zoek naar het recept van een crog om vooral de koorts en bijkomen pijnen te verzachten.
het recept van jou was ongeveer gelijk aan het bovenstaande toch bedankt voor de tip met het thijm.
maar ik heb gisteravond al het bovenstaande recept gemaakt. en het heeft wel voor verlichting van de klachten in zijn geheel gezorgd. daar was het mij ook meer om te doen.
toch bedankt voor je bijdrage, ik denk dat mensen met "normale" griep hier veel aan hun kunnen hebben.
(+)