Het hard is voor de doorstroming van de bloedsomloop kan dat vervangen worden door een machine?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Bedoel je misschien het hart?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie crank high voltage;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja bedankt, het is al laat hè ;)

Het beste antwoord

Het zou kunnen maar er komt nog wel wat meer bij kijken dan alleen maar rond pompen. Als je hard loopt moet het hart ook sneller gaan pompen als je gaat slapen moet het weer rustiger gaan lopen je hebt ook nog eens met emoties te maken waarbij wisseling van hartslag komt. De energie die er voor nodig is om de pomp 24 uur per dag te laten draaien en denk erom hij mag niet stoppen dus moet er ook een reserve zijn en een alarm systeem. Ja de mens zit wel heel mooi in elkaar. Denk er ook eens aan dat het hart per dag ongeveer 86.500 keer slaat per week 605.000 keer het moet dan wel van slijtvast en betrouwbaar materiaal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dit kan. Hier zit alleen een nadeel aan! Dit kan niet voor vele jaren werken, aangezien het bloed het lichaam verlaat en dan de nare eigenschap heeft te stollen. Dit gaat men tegen door bloedverdunners te geven maar dit vergroot weer de kans op bloedingen, voornamelijk hersenbloedingen. Het andere nadeel is dat deze machine op batterijen werkt en de persoon dus volledig afhankelijk is van stroom en dus beperkt wordt in zijn mogelijkheden. Daarom staan deze mensen vaak op de lijst voor een donorhart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dit kan zeker wel. Het zieke hart wordt dan verwijderd, en het kunst hart wordt er in gezet.

De eerste modellen die ze hiervan gemaakt hebben, werkten wel goed, maar de patiënt bleek er maar een half jaar mee te kunnen leven.

Inmiddels zijn ze natuurlijk verbeterd en nieuwe modellen bijgekomen.

Hier vind je de info, en ook nog een plaatje van zo'n kunst hart.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kunsthart