Kan je afvallen door iets anders dan joggen?

Ik ben 12 jaar, 1.60 lengte, en ik weeg 54. Ik ben niet dik maar ik wil wat vet kwijt bij mn armen benen gezicht en buik, maar waar val je snel van af? & is het waar dat je van trampoline springen ook afvalt? Wat voor voeding kan ik het beste wel en niet nemen?

Sorrie voor de veelheid vragen maar ik waardeer het als er mensen zijn die hier een goed advies kunnen geven!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke profiel foto voor een 12 jarige..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@nouk Ja hé

Antwoorden (6)

12 jaar...zo meteen ga je een groeispurt maken en dan schiet je de lengte in. Dan heb je een super gewicht, met je 54 kilo.

Bewegen is altijd goed en trampolinespringen ook. Dat verstevigt. En dat is al meer dan voldoende voor jou op di ogenblik, denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Als twaalfjarige moet je helemaal niet gaan lijnen, is hartstikike ongezond.
Ik zou als ik jou was niet te veel willen afvallen, je bent prima op gewicht, jong en nog vol in de groei. Voor de armen kun je gewichten gebruiken(van bv 1 kilo of 2) voor de benen kun je gaan fietsen en voor je buik kun je buikspieroefeningen doen, van je gezicht kun je niet zo snel vet weghalen, je gezicht zou heel iets dunner worden als je afvalt,maar meer ook niet. Ik zou als ik jou was aardappels brood enz eten. Dit is niet vet maar vult wel

succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
touwtje springen, hoela hoepen, buiten spelen, wii-en
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt er niets over te zeggen waar je je vet kwijtraakt, meestal heeft het vet favoriete plekken die jou niet zinnen. Het maakt niet zoveel uit welke intensieve vorm van bewegen je kiest als je maar onthoudt dat het pas na een half uur begint aan te tikken. Het eerste half uur is leuk voor je conditie maar je valt er niet van af.
Niet te veel koolhydraten eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent met jouw lengte en gewicht zeker niet dik! Afvallen heeft dus geen zin.
Je zou je benen en armen met oefeningen kunnen trainen.
Aan je gezicht kun je niks doen, dat veranderd nog enorm op jou leeftijd.
Eet veel groente, volkorenbrood en producten, wat vlees en zuivel. Niet teveel snoepen en snacken. Witbrood bv geeft een minder vol gevoel dan volkorenbrood, dus je wilt er meer van eten. Fruit geeft een voller gevoel dan snoep, dus neem fruit ipv snoep.

En ja, met trampolinespringen verbruik je ook extra energie, dit kan helpen bij afvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een gezond gewicht en daarnaast ben je volop in de groei. Je hebt geen enkele objectieve reden om af te vallen. Afvallen terwijl je lichaam nog moet groeien kan schadelijk zijn, je lichaam heeft juist nu heel veel voedingsstoffen nodig. Probeer gewoon gezond te eten en ga eventueel sporten. Trampoline springen is naast leuk natuurlijk ook gewoon een goede manier om je lichaam in vorm te houden dus als je daar zin in hebt moet je dat gewoon doen.