Hoe komt het, dat mijn zoon met een hartafwijking zegt: Als ik even helemaal wegval, voel ik me toch heel prettig!

Hij wil heel graag leven, maar toch heeft hij dat gevoel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Wat een moeilijke tijd voor jullie!

Om op je vraag in te gaan: ik heb het idee dat je toch een beetje bang bent dat hij iets prettigs ziet aan de dood. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Zuurstoftekort kan een euforisch gevoel teweegbrengen, dat is puur biologisch. Ik vermoed dat er zoiets aan de hand is met je zoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat hij hiermee bedoelt dat de dood niet iets is om bang voor te zijn...(uit eigen ervaring)

Verder sluit ik me aan bij het antwoord hierboven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me helemaal aan bij de reeds gegeven antwoorden.

Als toevoeging stel ik een tegenvraag: waarom vraag je het niet aan je zoon zelf?

Zo'n discussie kan jullie dichter tot elkaar brengen, en dat is juist in deze tijd heel waardevol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nog niet op het juiste niveau. Maar ook ik denk: Zuurstoftekort kan een euforisch gevoel teweegbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt +1
mede daarom schijnt een verdrinkingsdood ook best prettig te zijn (voorzover doodgaan prettig is) je voelt je gelukkig en ziet de mooiste kleuren en vormen
Als je even wegvalt, heb je een zuurstoftekort in je hersenen. Dit kan er voor zorgen dat je een "high" gevoel hebt. Flauvallen bijvoorbeeld is op zich ook geen vervelend gevoel.