Hoelang zit er meestal tussen verkering en verloving in, als je niet gaat samen wonen of iets dergelijks in de tussen tijd?

Ik ben 23 mijn vriend is 25 en we hebben nu 3 maanden verkering. Wat is de gemiddelde tijd/ normale tijd dat er tussen verkering en verloven zit als je vanuit huis wilt trouwen dus niet wil samen wonen e.d. ik ben gewoon benieuwd that's all.

Toegevoegd na 5 minuten:
mijn vriend heeft aan het begin van de verkering wel laten doorschemeren dat ongeveer een jaar voordat je trouwt voor hem normaal is maar hoever van te voren ong. gaat hij je dan vragen

Toegevoegd na 9 minuten:
we kenne elkaar lang

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Pas drie maanden verkering? Geniet lekker eerst van je nieuwe liefde dan je je nu al zulke dingen af te vragen. Sorry als ik wat ´belerend´ klink maar dit is toch een geweldige tijd op die roze wolk? Net verliefd en elkaar ontdekken kost tijd. Ook al ken je elkaar lang. Da´s toch iets anders dan een stel zijn. Voor jou vraag is geen pasklaar antwoord dat verschilt per stel. Kennelijk wil je vriend er nog over nadenken anders vroeg je dit hier niet denk ik? Ik zou maar voorzichtig zijn met iemand te ´pushen´ als je echt van hem houd en een goeie relatie wil. Iemand teveel pushen kan tegenovergestelde effect hebben. Veel geluk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat doe ik absoluut niet. bEDANKT VOOR JE TIPS. Genieten doe ik zeker maar ik was gewoon benieuwd. aangezien hij zget dat hij na ong. een jaar durende relatie wil trouwen hoe lang je dan van te voren meestal ten huwelijk word gevraagd. Maar alsnog bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dat was dan niet helemaal duidelijk in je vraagstelling.
Maarre...ja, ik weer....dan vind ik hem ook nogal voorbarig! Want in een relatie bepaal je toch samen wanneer het tijd is om verder te gaan? En niet een die dat bepaalt? Maar ja, dat ben ik die nu eenmaal dus ik val je niet aan hoor!! Nogmaals, geniet ervan speciaal nu het lente is. :)

Andere antwoorden (4)

Daar zit bij iedereen iets anders tussen! Als het goed voelt doet de ene het al na een maand en de ander pas na een paar jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, een jaartje kan best hoor. Het gaat immers om daarna misschien nog vijftig jaar samen? Mag je best elkaar in allerlei situaties goed leren kennen. Dus neem de tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is geen norm voor maar ik kan je wat voorbeelden geven, mijn 4 zussen en ikzelf waren allemaal na ca. 1 jaar verloofd, 3 zussen zijn daarna na ca. 2 jaar getrouwd, 1 zus na 1 jaar en ikzelf ben eerst 6 jaar gaan samen wonen en toen pas getrouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit een vraag uit de Randstad of uit de Bible-beld?

Ofwel, wees lekker verliefd. De vraag of, wanneer en waar naar toe de vakantie gaat lijkt mij iets belangrijker. Gaat dat goed. Bedenk dan over een jaar of anderhalf of en hoe jullie gaan samenwonen.

Jij mag 'hem' ook vragen cq een verlovingsaanzoek doen hoor. Doe dat lekker intiem tijdens de 2e vakantie. Leuke thuiskomer

Het enige bij wet geregeld is de minimale tijd tussen ondertrouw en huwelijk. En de meeste huwelijksaanzoeken gebeuren overigens tijdens of na de afwas. Niet echt romatisch dus.

Daarnaast gaat gemiddeld na 7 jaar 30% van de huwelijken weer stuk.

Maar dat wil je natuurlijk nog helemaal niet weten. Succes met het boeken van je vakantie!! Romantisch strand en eten bij kaarslicht? Griekse Eilanden.