Hoe komt het dat als je slank bent, en wel gewoon gezond eet, je na maaltijden een opgeblazen buik hebt?

Als ik heb gegeten, ook al is het 2 broodjes kaas ofzo, dan heb ik meteen een opgeblazen buik. Heel vreemd, ik pas op dat moment ook niet meer in mijn broek, maar ben wel 1 of 2 maten groter dan! Dit trekt binnen een halfuurtje weer weg.
Ik weet dat mensen het hebben als ze superveel gegeten hebben, maar ik heb het eigenlijk na elke maaltijd, na elk tussendoortje. Is het normaal of is het apart?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn meerdere mogenlijkheden; Als eerste zou het inderdaad zo kunnen zijn dat jouw lichaam uit proportie is, daarmee bedoel ik dat je lichaamsgewicht te laag is voor jouw lengte en dat in verhouding je buik dus opgeblazen lijkt. Optie twee; je hebt iets gegeten waar je allergisch voor bent als lactose of gluten. Gebruik je soms veel zoetstoffen? Drank met prik?
Weer een andere mogenlijkheid is dat je last hebt van een prikkelbare darm. Je darmen kunnen dan op de meest vervelende momenten opspelen en ervoor zorgen dat je je opgeblazen voelt. Google er maar eens op, misschien herken je je er wel in.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

*Beperk eten van producten die meer gasvorming geven en daardoor een opgeblazen gevoel zoals: koolsoorten, spruiten, uien, knoflook, prei, sterke kruiden, zoetigheid en noten. Maar schrap deze niet uit je menu!*

Op de webpagina staat nog meer handigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Disclaimer: geen wetenschappelijk antwoord!

Wat jij onder normaal verstaat is wellicht een stukje te licht voor jou lichaams proporties. Met als resultaat dat alles wat het lichaam mag krijgen als voeding direct zichtbaar, merkbaar is omdat er in feite alleen een flinterdunne massa over je darmstelsel ligt en er geen natuurlijk vet beschikbaar is om voor deze volume fluctuaties te compenseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik eet volgens een streng dieet opgezet door een diëtist, dus het in ieder geval wel goed. Verder ben ik nu wel iets te licht door schildklier, maar op zich nog binnen de bmi standaar (19).
Dikke mensen hebben ene grote maag, vandaar dat ze zoveel moeten eten om hun hongergevoel te stillen.

Ik krijg ook niet ineens een heel bord naar binnen zonder met een volgepropt gevoel te zitten. Dus heb een kleine maag en eet vaak in etappes.

Misschien dat de ene maag ook rekbaarder is dan de andere of het spierweefsel er omheen.

Ben maar blij, te dik is niet goed.