Wie weet er tips om meer energie te krijgen?

Weet iemand simpele middeltjes/tips om meer energie op een dag te hebben? En dan bedoel ik geen koffie en energiedranken want dat helpt niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (11)

Volg een keer een ontslakkings kuur, en je weet daarna niet wat je ovekomt. Je ben een jaar lang een brok energie, en je voelt je een stuk gezonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe precies?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n ontslakkingskuur schijnt helemaal niet zo goed te zijn:

"Wat vinden deskundigen?
Het nut van ontslakken is nooit bewezen door erkend wetenschappelijk onderzoek. Omdat u minder energie binnenkrijgt dan uw lichaam nodig heeft, haalt uw lichaam eiwitten uit uw spieren. Dit kan afname van spiermassa en spierpijn tot gevolg hebben. Het Voedingscentrum raadt vanwege deze twee redenen aan een ontslakkingskuur niet langer dan twee tot drie dagen te volgen"
Zie voor de rest van het artikel: http://gezondheid.plusonline.nl/voeding/artikelen/716/wat-is-een-ontslakkingskuur
ik weet niet waardoor je geen energie hebt, dus is het wat lastiger om een antwoord te geven.
1. verander je voedingspatroon zo, dat je weinig afvalstoffen hebt af te voeren en drink voldoende.
2. beweeg ( nu denk je maar ik ben toch moe? ) ga even een stukje fietsen in de buitenlucht en je gaat je er beter door voelen
3. maak je hoofd "leeg" stress vergt veel energie. schrijf problemen op
4. zeg nee tegen dingen en mensen waar je geen zin in hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bij mij helpt is een sauna bezoek, of een zonnebankje, dagje zomaar vrij nemen en juist niks doen die dag, eigenlijk gewoon iets doen wat niet hoeft maar gewoon leuk is om te doen en waar je jezelf mee verwent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist geen energiedranken drinken en je koffiegebruik beperken tot een paar kopjes per dag, want deze dranken maken juist dat je wat opgepept wordt, terwijl je eigenlijk geen energie meer hebt en dus 'reserve energie' gaat gebruiken.
Trap even op de rem en eet vooral gezonde dingen zoals volkoren brood, fruit, groenten e.d. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen. Ga af en toe een lekkere wandeling maken en ga vooral op tijd naar bed. Misschien ga je al bijna op vakantie? (Gebruik die vakantie dan ook om wat bij te tanken.)
Als de moeheid lang aanhoudt, kun je het beste even langs je huisarts gaan, want er kan ook een lichamelijke iets met je aan de hand zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eet roggebrood, dat geeft energie. En je blijft er slank bij, omdat het zo verzadigd, dat je geen "lekker-trek" krijg, want dan grijp je hoogst waarschijnlijk naar zoete of vette happen. Is het proberen waard. Je krijgt gelijk belangrijke mineralen binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik me wat futloos of moe voel, dan ga ik juist bewegen. En dan bedoel ik niet als een razende aan de gang in de sportschool of kilometers sjokken. Nee, gewoon een stukje rustig fietsen in de natuur. Lekker frisse lucht opsnuiven en de wind door mijn haren. Als ik dan thuiskom voel ik me een stuk fitter en beter. Misschien geldt dat voor jou ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve alle goede tips die al zijn genoemd, kun je ook kijken of er iets aan je omgeving schort. Of, beter gezegd, aan de "match" tussen jou en je omgeving.

Ik kan hier slechts een paar dingen noemen waaraan je kunt denken:

- Heb je naar jouw gevoel voldoende zeggenschap over je omstandigheden? Werk, relatie, huishouden, geld, enzovoort. Heb je daar controle, of word je geleefd?

- Is er een ergernis uit het verleden waar je steeds opnieuw mee wordt geconfronteerd? Bijvoorbeeld een promotie die naar een ander is gegaan, en jij komt die ander nu elke dag tegen? Of een voorwerp dat jij had willen hebben, maar dat bij een loting naar een ander is gegaan terwijl jij dat onterecht vindt, en waar je steeds aan wordt herinnerd?

- Zijn er ergernissen, bijvoorbeeld een collega die steeds persoonlijke telefoongesprekken voert, of een radio die aan "moet" en die muziek draait die niet jouw smaak is?

- Heel fysiek: is er altijd een vervelende zoem- of fluittoon? Of fel licht of een spiegeling waar je steeds tegenin zit te kijken, bijvoorbeeld een raam achter je beeldscherm, of juist een raam achter je rug dat spiegelt in je beeldscherm? Je merkt het niet, maar zulke dingen zijn een continue belasting.

Dit zijn zomaar vier voorbeelden. Het gaat niet letterlijk om deze voorbeelden, ik poog hier een zoekrichting aan te geven. Hopelijk heb je er iets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede tips, maar ze zijn wel sterk gericht op een werksituatie. Ik zie dat niet in de vraag terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu ik het zo nalees, heb je gelijk. Daarom aanvulling: zie dit ook in je privésituatie. - Punt 1, de zeggenschap: ook voor de relatie met je huisgenoten, je familie en je buren. - Punt 2, de ergernis uit het verleden: ook voor die parkeerplaats die de buurman heeft gekregen, of die erfenis waarbij jij dat bijzondere schilderij niet hebt gekregen. - Punt 3, de ergernis nu: ook voor buren en huisgenoten. - Punt 4, de omgeving: ook voor thuis van toepassing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alsnog de +1 :)
Energieloos zijn kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben.
Is het er langzaam ingeslopen. Ga je teveel over je grenzen. Doe je te veel dingen tegen je zin..Dan kun je burnout zijn. (eigen ervaring) Of ben je moe van het warme weer. Kijk, er kunnen zoveel oorzaken zijn, dat het moeilijk is om zo maar iets aan te geven.
Herken je je in het eerste gedeelte, zou ik je aanraden om even langs je huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eet haring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vroeg tips om meer energie te krijgen en hebt in ieder geval al genoeg antwoorden gekregen op de impliciete vraag waarom je je kennelijk moe voelt...Ik ga hier ook geen voedingstips geven ( die kreeg je al genoeg, denk ik ), maar meer een tip op het psychische vlak. Het is er eentje waarvan ik uit eigen ervaring weet dat het (mij in ieder geval) helpt: voor ik opsta en de "carroussel" van de dag inga, sluit ik 5 minuten mijn ogen en probeer me voor de geest te halen wat ik van deze dag wil, wat ik wil bereiken (zowel op relationeel, praktisch, emotioneel- als op intellectueel gebied).Ik houd de "verlangens" vrij eenvoudig. In feite "maak ik een filmbeeld" in mijn geest van deze dingen in hun resultaat, met als achterliggende grondgedachte dat ik elke vorm van negatief denken uitban. Als ik zo de dag begin geeft de positiviteit van het feit dat ik de schepper èn bestuurder van mijn eigen leven ben, mij zoveel energie, dat ik de dagen krachtig en vrolijk doorloop. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar proberen (het vergt wel wat concentratie en overtuiging) kan denk ik geen kwaad. Succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zul jij dan een vrolijk indiaantje zijn :)
Door onze ogen verdwijnt 90% van onze energie. Ogen zijn eigenlijk gaten. Doe je ogen dicht wanneer het kan en stop de zinloze verspilling.