Concentratie trainen

Hallo, ik heb erg moeite om te concentreren op school. Ook bij een voetbalwedstrijd heb ik er erg moeite mee. De ene keer speel ik erg goed. De andere keer bar slecht. Wat kan ik hier aan doen? Zijn er manierrn om dat te trainen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Concentratie oefeningen doen.

Met een stopwatch gedurende 2 minuten focussen op alleen geluid.
Daarna op alleen wat je ziet.
Daarna alleen op wat je voelt, ruikt.
De tijd kun je steeds verder uitbreiden.

Maar, deze techniek gebruiken ze in de psychologie, en ik weet niet of jouw probleem zo serieus is dat he er op deze manier mee aan de slag wilt.

In elk geval succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Internet versnipperd onze concentratie enorm, vooral het surfen op google ( en gv!) is funest voor je concentratievermogen. je hersenen zijn dan gefocust om snel en globaal te lezen, en vaak zijn er meerdere schermen open wanneer iemand op internet zit. omdat we zoveel op internet zitten, is het tegenwoordig moeilijk voor mensen om een bijv. intensief 2 A4-tjes met tekst te lezen. Dit kan een reden zijn. Probeer eens meer te lezen, en je meer intensief te focussen op 1 ding. als je dit oefent in simpele dingen, en het steeds vaker herhaalt zal het steeds makkelijker gaan. wij mensen kunnen nu eenmaal niet 2 dingen tegelijk goed doen. daarnaast kun je natuurlijk nooit altijd hetzelfde zijn, soms gaat het goed, soms niet, zo is het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg voor voldoende rust. Ga op tijd naar bed.