Help, ik heb net 4 paracetamol gedronken. Is dit gevaarlijk? Wat moet ik nu doen?

Ik had er al twee genomen en dacht van niet en nam er nog twee 5 minuten later.

Dit is dus een overdosis wat moet ik doen. Daarnaast slik ik celestone, 2 per dag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
39.9K

Het beste antwoord

Geen paniek! Komt helemaal goed hoor ;-)

Bij een overdosis paracetamol moet iemand in één keer meer dan 8 gram (16 tabletten van 500 mg) hebben ingenomen.

Je mag er 6 per dag hebben, mits je een volwassene bent. Kinderen van 12 tot 15 mogen er 4 tot 6 per dag.

Gewoon lekker gaan slapen zo ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee kan echt niet kwaad!

Ik heb de een x 16 gehad dat was niet goed (is slecht voor de lever) maar 4 tegelijk kan egt egt egt geen kwaad.

Slaap lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik hoofdpijn heb begin ik met 4 stuks...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan ben je wel zielig. net als dat je aan de coke gaat om tijdelijk je problemen te verdrukken.. kijk eerst naar de oorzaak en dan naar de oplossing.. dit is geen oplossing dit is uitstel van executie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe mensen zo heilig kunnen geloven in medicijnen, echt ziek.. maar ik gebruik geen drugs aaaha.
Kimath
13 jaar geleden
Gelijk zoveel? Dat lijkt me niet echt gezond voor je..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Pointbreak, je antwoord is niet echt een concreet antwoord. Tevens is het niet onderbouwd. Vandaar dat je zoveel minnetjes hebt, om dit te voorkomen, moet je je aan de richtlijnen houden. Kijk voor de richtlijnen van GV op http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees de richtlijnen gerust nog eens door. Negatieve reacties op mijn antwoord vind ik niet zo erg ;)
Ik zou er geen zorgen over maken.
iis echt niet veel hoor.
gr

Toegevoegd na 1 uur:
Het doseringsadvies voor volwassenen en kinderen ouder dan 12 jaar is als volgt: oraal 500-1000 mg per keer, rectaal 1000 mg per keer; max. 4 g per dag, bij chronisch gebruik max. 2,5 g per dag (bij chronisch alcoholgebruik max. 2 g per dag). Dit komt neer op maximaal 8 tabletten van 500 mg per dag. Een dosis van 25 g wordt als dodelijk beschouwd. Leverbeschadiging (geelzucht, levernecrose) treedt op indien de paracetamoldosis de verwerkingscapaciteit overbelast; dat is bij doses van 8 g of meer. Bij de inname van 7 tabletten per dag zult u hier echt niet aan doodgaan.(HK)

Toegevoegd na 1 uur:
punten zeggen mij niks vandaag voor het eerst weer ingelogd.
ik zie het hier niet als een wedstrijd maar gewoon om adviezen te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Rooske59, zie mijn reactie bij Pointbreak.
Leuk hoor, internet, maar ik zou bij zo'n vraag in het vervolg gewoon de huisartsenpost bellen. Die zijn ervoor, je kunt ervan op aan dat ze het weten het. En ze worden er voor betaald, mocht je je bezwaard voelen om ze 's nachts te bellen!