Waarom zijn dronken mensen (bijna) nooit leuk, tenzij je zelf wat gedronken hebt?

Naar aanleiding van een keer "moeten" Bobben ben ik op een feestje geweest waar eigenlijk iedereen dronken was, behalve ik. Ik vind het best gezellig op feestjes over het algemeen, maar daar was het niet leuk, vond ik. De andere gasten deelden deze mening duidelijk niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Tsja, dat heb ik als niet-of-nauwelijks drinker nu altijd, en ben mede daarom inderdaad geen groot liefhebber van 'feestjes' .

Mensen die wat gedronken hebben voelen zich wat ongeremder en vrijer, en denken dat ze daardoor leuker, grappiger of spontaner worden. In de praktijk echter worden ze opdringeriger, flauwer en brutaler. Als je jezelf ook hebt 'verlaagd' tot dat nivo heb je vermoedelijk even zelf het zelfde gebrek aan humor, decorum en beleefdheid, en ervaar je het net als zij als grappig of spontaan.

Mensen die normaliter heel geremd of verlegen zijn, kunnen inderdaad aangenamer gezelschap zijn als ze een beetje teut zijn, maar ook niet meer dan dat. Na zwaar drinken is de lol er echter bij vrijwel iedereen wel af.

En nu kan het aan mij liggen, maar ik heb de stellige overtuiging dat er de laatste jaren zowel in het uitgaanscircuit als op feestjes signifikant meer gezopen wordt. Waar we vroeger een peuk opstaken tussendoor, nemen ze nu gewoon nog 1 of 2 biertjes (of sterkere drankjes). Waardoor je er aan het eind van de avond niet 4 of 5 maar ruim een heel krat op hebt. Een soort kettingzuipen eigenlijk. Het is er noch in de kroeg noch op feestjes echter niet gezelliger op geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alcohol haalt bepaalde remmingen weg, als je als enige niet drinkt ben je anders dan de rest. Je verkeert niet in dezelfde roes
Met een meute "glazige" mensen valt niet gezellig te praten

ik vind ook dat mensen die veel gedronken hebben onsamenhangend gaan praten of ze worden gruwelijk klef
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer mensen dronken worden komt er vaak een heel ander soort humor om de hoek kijken. Dingen die iemand in sobere toestand niet als grappig ervaart, zijn dan ineens 'hilarisch'. Juist als je sober bent is dat verschil merkbaar, want voor jou valt er niet zoveel te lachen.;

Dronken mensen hebben eigenlijk niet door dat 'het nergens over gaat' of dat ze irritant worden. Juist met een nuchtere blik valt het pas op hoe idioot het er eigenlijk uitziet wanneer iemand dronken is. Sterker nog, het is niet alleen niet leuk, maar je kunt ook nog eens behoorlijk geïrriteerd raken. Het niveauverschil is te groot en het belevingsgevoel te verschillend. Best moeilijk om dan nog een leuke avond te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dronken mensen zijn niet leuk. Ze zijn de realiteit kwijt en onbegrenst. Alle narigheid in de uitgaans wijken wordt juist mede hierdoor veroorzaakt. Er zijn talloze kenmerken waaraan je het dronkenschap herkent.
(Sterke) gedragsveranderingen. Men kan heel vrolijk (goede dronk) of melancholiek worden of juist agressief (slechte dronk);
Lallen, doordat men de mond- en tongspieren niet meer goed onder controle heeft;
Waggelende en strompelende gang, gepaard met struikelen en vallen;
Slaperigheid; Versnelde perceptie van tijd, Versnelde perceptie van tijd, Vertraagde reactiesnelheid; "Kokervisus". Het gezichtsveld wordt steeds smaller; Misselijkheid en braken, soms zelfs onwillekeurig tijdens de slaap; In sommige gevallen verlies van controle over de blaas (broekplassen);
In sommige gevallen verlies van controle over de blaas (broekplassen);
Nu kun je ,je voorstellen dat zij het gezellig hebben maar jij in dat geval de nuchtere het minder gezellig zal hebben. Het verlies van realiteitszin wordt onbeheersbaars. Zoals sommigen zeggen dat er ook een lelijke dronk bestaat. Het onbeheerste is oncontrolleerbaar maar het gevoels leven is er nog net. Agressie door een onderliggende kwaddheid is zo`n fenomeen. De melangolieke gevoel is er nog maar de liefde aan de ander wordt wel heel gemakkelijk neergelegd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat vele het bestempelen als asociaal. Toch ondanks het de eigen verantwoordelijkheid, dragen wij ook een stukje mede verantwoording. Juist in groepen is afspraakcode over de hoeveelheid drank eigenlijk ook eeen voorwaarde. Maarrrrrr...... in het diepste gevoel dronken en ongeremd spreken vele dronken de waarheid. Kleine kinderen en dronken mensen spreken de waarheid zegt men in de volksmond. Het achterliggende leed van dronkenschap is snel boven tafel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind de meeste feestjes wel leuk als ik nuchter blijf en andere niet ,dan hoor je nog eens wat,van al die dronkaards die hun mening menen te moeten spuien en niet in de gaten hebben dat ze maar een stuk weg ouwehoeren te melden hebben.maar dat zal mijn instelling wel zijn.