hoe kan je wat gespierdere onderbenen krijgen?

mijn bovenbenen zijn gespierd maar mijn onderbenen niet en dat ziet er lelijk uit...weet iemand hoe ik dit moet aanpakken btw zit op tennis en fiets elke dag naar school (30 min fietsen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met onderbenen bedoel je kuiten?
Hardlopen helpt.

Het beste antwoord

Steppen, dat kan je gemakkelijk thuis doen met een huis/tuin/keuken-opstapje (van ikea of blokker), zet een lekkere beat op en steppen maar. Begin met 5 minuten per dag en als dat goed gaat 5 minuten erbij en zo verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ga wielrennen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spinning, hardlopen en op je hakken lopen zorgen dat je kuiten wat dikker worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op voetbal gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het niet op de sportschool wilt doen kun je het volgende doen. ga op de eerste trede van de trap staan op de bal van je voet. De rest van je voet steekt dan uit. Ga nu helemaal uitgestrekt op je tenen staan en zak weer terug naar stand waarbij je een beetje doorzakt met je voeten, zodat je hielen iets omlaag steken.( absoluut niet teveel, net de spanning voelen) Houd je benen wel gestrekt. Doe dit bv 4 x 20 keer. Om het op te bouwen qua gewicht kun je bv je kleine broertje of zusje op je rug nemen( als je die hebt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga op de een randje staan, zoals bijvoorbeed een stoeprand. ga op j voorvoet staan en laat je hakken naar beneden zakken, duw je vervolgens weer omhoog. Ga door totdat je je kuiten voelt branden. En uiteraard veel herhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees hier voetbal en wielrennen, alsof die persoon dat ook iedere dag gaat doen...

Neem een ochtendwijkie en ga kranten hollen... Wel echt hollen dan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je écht gespierde onderbenen krijgen doe dan squats en leg-press.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderbeen = kuit. Hier zijn aparte oefeningen voor, en zelfs een apparaat voor in de sportschool.
Tuurlijk train je met leg press en squatten wel je onderbenen een béétje mee, daar niet van hoor, maar je krijgt er vooral lekkere échte gespierde bovenbenen en billen van! Je kan bijvoorbeld wel op de leg press, helemaal uitduwen, en dan een soort van op je tenen gaan "staan" en het gewicht met je tenen wegduwen (heavy)
Op de kuitmachine, kan je kan je ook gewicht zetten.
De spieren op je onderbenen zijn er om je voeten aan te sturen. Oefeningen waarbij je op je tenen gaat staan en de tenen (voeten) omhoogtrekt zijn zo'n beetje de enige oefeningen die je kan doen.
Hierboven staan al wat goeie adviesen hiervoor.
Squats en legpress zijn allemaal hoofdzakelijk voor je bovenbenen maar trainen natuurlijk de onderbenen een beetje mee.