Klotsend geluid in buik na water drinken ?

Altijd als ik water drink of cola of thee .. en ik hou me buik in en zet hem dat weer uit ,Dan hoor je een heel erg klotsend geluid alsof dat water tegen elkaar aan gaat de hele tijd.. ik deed het vorige keer perongeluk en toen keek mijn vriend me heeel raar en en zei dat dat niet normaal was.. Dus wou eigenlijk weten of iemand hier nog meer last van had of dat ik er toch eens naar de dokter mee moet .. vind het zo raar om daar heen te gaan als ze dan toch zegt : dat heeft iedereen wist je dat niet haha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32.4K

Antwoorden (6)

Dat heb ik ook weleens, maar dan moet ik inderdaad m'n buik bewust uitzetten. Je maag husselt alles door elkaar, maar als er ook wat lucht in je maag zit, kan dat gaan klotsen als je je buik-/maagwand bewust uitzet.
Als je je toch ongerust maakt, bel dan gewoon de huisarts en leg het voor aan de assistent(e), die kan je vast wel vertellen of het zinvol is er naar te laten kijken (ik vermoed van niet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel normaal. Als je veel drinkt op een lege maag en je gaat op een bepaalde manier je buikspieren bewegen dan gaat het klotsen.

Logisch, want je maag is een soort zak en als je dat heen en weer schudt, dan gaat het klotsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de gewoonste zaak van de wereld hoor. Volgens mij heeft of kan iedereen dat. Het verbaast me juist dat je vriend er nog nooit van gehoord had.
Volgens mij kan het ook geen kwaad, tenminste, ik ben er oud mee geworden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is heel gewoon omdat het vocht nog in jouw maag zit. Door het bewegen klotst het vocht in jouw maag omdat het een voort zak is die in jouw bovenbuik ligt en in vorm veranderbaar door het snel op en neer bewegen van jouw buik. Hardlopers die drinken, horen het ook wel ooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het zelf ook en het kan geen kwaad heb het al jaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi dat heb ik ook, ik vind het wel grappig. Het is gewoon je drinken dat in je maag komt en op dat moment gewoon even klotst omdat je niet veel anders in je maag hebt. Niks ernstigs, ik heb het ook!