hoeveel paracetamol mag je per dag slikken .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
34K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LEES die bijsluiter!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bijsluiter staat hoeveel je er mag nemen. De dokter wil deze dosis nog wel eens TIJDELIJK verdubbelen, maar alleen een dokter weet wanneer het raadzaam is om dat te doen, en in combinatie met andere medicijnen of bijverschijnselen is dat niet altijd even raadzaam.

Het beste antwoord

Dat staat op het pakje, ik geloof niet meer dan 6 per dag, en niet meer dan 2 tegelijk. Tussendoor minimaal 4 uur wachten.
Als je regelmatig veel paracetamol wil/moet slikken, zou ik contract opnemen met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad! lees gewoon de bijsluiter. Hoef je niks aan Gv te vragen.

Andere antwoorden (7)

Ligt eraan hoe oud je bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie bijsluiter op verpakking.

Neem anders contact op met dokter, die heeft eventueel een sterker / beter middel als aantallen niet werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar wil je ze voor slikken? Niet op eigen houtje gaan experimenteren. Anders gewoon naar je huisarts gaan.
13 jaar geleden
Als volwassene 6. Als je erge hoofdpijn of menstruatie pijn hebt dan kun je ook paracetamol met coffeinne nemen. Deze is wat steviger en wellicht dat je er maar 1 nodig hebt. Lukt het niet omde pijn kwijt te raken ga naar de dokter en wacht niet te lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maximale dosis per dag (=24 uur) is 6-8x 500 mg voor de tabletten (bij chronisch gebruik 6x 500 mg), 3-4x 500–1000 mg voor de zetpillen. Er dient een periode van minimaal 3-4 uur tussen de doseringen in te zitten. In de bijsluiter staat meestal een dosering van maximaal 6x 500 mg of 3x 1000 mg aangegeven. Bij normaal gebruik wordt paracetamol als een veilig middel beschouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maximale dosis per dag (=24 uur) is 6-8x 500 mg voor de tabletten (bij chronisch gebruik 6x 500 mg),

3-4x 500–1000 mg voor de zetpillen.

Er dient een periode van minimaal 3-4 uur tussen de doseringen in te zitten. In de bijsluiter staat meestal een dosering van maximaal 6x 500 mg of 3x 1000 mg aangegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij volwassenen niet meer dan 4 tot 6 per 24 uur, anders gaat met name je lever kapot