"Je kunt kauwgum doorslikken. Het hoofdbestanddeel van kauwgum is weliswaar onverteerbaar, maar onze maag weet daar wel raad mee. De maag zal ermee doen wat hij met alle onverteerbare dingen doet: ze via het spijsverteringskanaal verder door het lichaam schuiven tot ze via de natuurlijke weg verdwijnen. Maar let wel, het is niet aan te raden om de ene na de andere kauwgom weg te werken. Want als je grote hoeveelheden kauwgum doorslikt, kan zich in de dikke darm een prop vormen die de darm afsluit en operatief verwijderd moet worden. Maar een enkel kauwgummetje dat in de maag verdwijnt kan geen kwaad."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel!

Andere antwoorden (5)

Het blijft 7 dagen in je maag zitten en daarna verteert het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan daar niet zoveel mee gebeuren, het legt de normale weg af. Al moet het geloof ik niet te vaak gebeuren, want echt goed is het ook weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verlaat via de natuurlijke weg (via poepen) weer je lichaam. Dat is echt niets bijzonders, hoor, maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel bestaat er een kans dat het ergens vast blijft plakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je poept het gewoon uit
Door de zuur van je maag wordt het hard
Het is echt een fabeltje dat het vast blijft plakken in je maag