Hoe kan ik van mijn lichaam houden en er niet de hele dag mee bezig zijn?

Ik ben 36 kilo afgevallen in korte tijd maar heb er een ander probleem voor in de plaats. Hangend vel en striae, als het op een plek zat zou ik er mee kunnen leven. Ik heb het op mijn buik, rug, flanken, bovenarmen, borsten en bovenbenen. Ook nog striae op mijn schouders en kuiten. Wat me vooral stoort is het losse vel. Een operatie kan ik niet betalen, nu niet en ook niet in de toekomst.

Nu is het zo dat ik nooit echt gelukkig kan zijn hier door. Ben er altijd wel mee bezig in mijn gedachten. Dat ik niet meer kan zwemmen, naar het strand en leuke kleren aan, at ik een vriend kan hebben. Heb ook het gevoel dat mijn jeugd is afgenomen. Ik was 16 toen ik begon met afvallen en zit hier dus al vanaf mijn 17de mee. Ik ben nu 23. Hoe kan ik mezelf accepteren en gewoon leven en dingen doen die ik leuk vindt zonder te denken aan het feit dat ik verminkt ( zo zie ik het zelf) ben. Heb altijd het gevoel dat ik minder ben dan anderen hierdoor.

En geen adviezen als therapie en dergelijke ik wil het zelf oplosse.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het klinkt misschien vreemd, maar je moet er gewoon schijt aan hebben;) gewoon lekker naar het strand gaan etc. Ik neem aan dat je bang bent voor wat mensen van je denken, maar 99% van de mensen let niet eens op dat soort dingen, en die andere 1% heeft weer ergens anders moeite mee en uit zijn gevoelens soms op een gemene manier door bijvoorbeeld te roddelen. Maar dat komt ook weer door onzekerheid, dus denk gewoon ik ben zoals ik ben, en die ene 1% heb ik schijt aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat is veel in korte tijd, vandaar de problemen nu.
ik zou gaan zwemmen en fitnessen.
echt, het lijf moet de kans krijgen weer meer 'in de plooi' te komen.
je bent zeker niet minder.
je komt krachtig over zelfs, zelf oplossen zeg je ook.
echt sporten, wandelen, fietsen, zwem
daar moet je lijf strakker van worden.
ik wens je veel sterkte!
en: als het heel moeilijk is, praat dan toch eens met je huisarts, je hoeft het niet alleen te doen allemaal.
een ruggesteun kan echt geen kwaad.

Toegevoegd na 1 minuut:
enne: kijk ook eens naar jezelf als niet alleen maar je lijf zijnd. je bent méér dan je lijf alleen, je hebt ook gedachten en ideeën. je kunt met alles dat je bent iets voor jezelf en ander betekenen.