Hebben gesprongen aders in je oog met slikken van paracetamol te maken?

Na plaatselijke narcose bij de tandarts en slikken van paracetamol, kreeg ik aura migraine, en daarna gesprongen aders in mijn linkeroog.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

ik denk dat het meer te maken heeft met een hoge bloeddruk.
en paracetamol is ook niet je van het ,als je half enkt dat het niet nodig meer is [voor napijn oid.]dan zal ik het niet meer nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heeft het niets met slikken van paracetamol te maken; zelf dacht ik, net als sommige anderen, dat het kon komen door een hoge bloeddruk, maar mijn arts ontkende dat ten stelligste, toen ik een keer met een (echt) bloeddoorlopen oog op zijn spreekuur verscheen. Er is in feite weinig voor nodig om die hele fijne adertjes in je oog even buiten hun oevers te laten treden; een stofje in het oog, iets te hard wrijven, te veel drinken en roken bij compleet "doorzakken"...kortom, het is niet iets om je echt ongerust over te maken..daarbij, het ziet er akeliger uit dan het is. Als je die hoofdpijn echter houdt, zou ik wel even aan de bel trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paracetamol is de onschuldigste pijnstiller die er bestaat. Het heeft geen invloed op de bloedstolling of op de bleodvaten. Het lijkt mij waarschijnlijker dat het ofwel gewoon toeval is, ofwel komt door de migraine aanval met mogelijk een tijdelijke bloeddrukverhoging... Het is niet ujitgesloten dat die aanval uitgelokt is door de tandarts-ingreep of door de paracetamol.Als je vaker aanvallen hebt na gebruik van paracetamol weet je nu wat je moet zien te vermijden....