Ik ben 15 en..

1.81cm en weeg 65 kilo ik ben dun hoe kan dat dat ik zo zwaar ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ik weeg precies hetzelfde, en dat is helemaal niet zwaar. Met BMI zit je rond de 20, en dat is juist hartstikke goed!

Het beste antwoord

Je bent helemaal niet zwaar, je zit zelfs een heel end onder je ideaalgewicht. Bij vrouwen is dat de lengte in centimeters - 110, bij mannen lengte - 100. Betekent dus dat jij het ideale gewicht zou hebben als je 71 kilo weegt: dus je bent juist een heel stuk te licht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Je was me net voor ;) dus +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof niet dat je zo de BMI berekent...

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk heb je een snelle stofwisseling. Ik ben 55, ook 1.81 en weeg al jaren ongeveer 66 kilo. Ik ben een flinke eter, maar kom geen gram aan. Mijn gewicht is op de grens van normaal en ondergewicht. Uit je vraag begrijp ik niet of je jezelf (te) licht of (te) zwaar vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk ben je dun als je met 1.81
maar 65 kg weegt!

Dat is namelijk heel erg weinig kilo's voor je lengte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
heel erg weinig? BMI is dan 19,8 dat is nog goed. Ik ben zelf 1.80 en ook 65 kg, maar zo weinig is dat toch niet?
Volgens de officiële normen heb je gewoon een goed gewicht. Kinderen mogen namelijk wat lichter wegen dan volwassenen. Maar zwaar ben je zeker niet.