Eigenlijk doe ik dat dagelijks: Ik ben leerkracht van een klas van 28 kinderen.
We lopen 2 keer per week naar de gymzaal (een wandeling van zo'n 20 minuten) en 1 keer per week naar het zwembad. (10 minuten lopen). Ik woon in een drukke stad. Ik loop dus in m'n eentje met die 28 kinderen.
Telkens als we ergens moeten oversteken ga ik dwars op de weg staan, en laat de kinderen de weg oversteken. Ik sta dan dus een minuut ofzo midden op zo'n drukke weg.
Telkens als ik dat doe denk ik: Er hoeft maar EEN gek tussen te zitten en.....
Zeker na 30 april gaat die gedachte regelmatig door mijn hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, maar volgens mij bedoelt de vraagsteller iets in de trent van 'zou je een brandend huis in gaan om een ander te redden'. Jouw reactie vind ik wat overtrokken, we bevinden ons allemaal dagelijks in het verkeer. En 'een gek' kunnen we in alle situaties tegenkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als enige, 28 andermans aan jouw toevertrouwde kinderen zonder ongelukken begeleiden: +veel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel. Fijn om zoiets eens te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ge-wel-dig skusme . Gevaar voor 29 personen dus +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja nou word ik een beetje verlegen hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@skusme Het is eigenlijk wel belachelijk dat je dat in je eentje moet doen! Vinden die ouders dat zomaar ok? Zijn er geen moeders of vaders vrijwilliger om je daarbij te helpen??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dat is op onze school heel gewoon.
Ouders willen bij ons best eens helpen bij het schoolreisje maar daar houdt het echt bij op.
Volgend schooljaar heb ik 19 kinderen en dat voelt nu al aan als pure luxe!

Andere antwoorden (12)

Ja, naast mn oude opa in de auto gezeten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, en ik zou het niet zou gauw doen. Ik ben geen held in dat opzicht. En als ik mijn eigen leven in gevaar zou brengen, zou ik het eerder doen voor dierbaren dan voor vreemden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaren geleden hadden wij een woning op de 13e etage.
Eén keer de sleutel vergeten mee te nemen. Via het balkon van de buren, om het tussenschot heen - dus je hangt ahw buiten het gebouw - naar ons balkon om via een openstaande raam entre te krijgen.

Achteraf vond ik mijn aktie impulsief, ondoordacht voor herhaling vatbaar. Sindsdien last van hoogtevrees...

Toegevoegd op 28-06-2009 15:48:37
2e allinea: ondoordacht en NIET voor..... sorry!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een lef, ik doe het je niet na +1
ja hoor ik stond op de rand van een glazen dak van5 meter hoog met een slang die naar de grod liep ,deze bleef haken waardoor ik achteruit getrokken werd,ik kwam ter val op het glas dibleef gelukkig heel,ik kon me vastgrijpen waardoor ik niet naar beneden viel op de ijzeren pinnen die daar uit de grond staken. gelukkig besefte ik pas achteraf hoe het had kunnen aflopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Addy;

Ja, twee keer; ik heb mijn broertje uit de vijver gehaald waar hij in was gevallen terwijl we beiden nog niet konden zwemmen en ik ben ooit met andere mensen van de reddingsbrigade tijdens zware storm de zuidpier bij IJmuiden opgegaan om vermiste vissers te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze oudste zoon had het huis in brand gezet... Hij had net daarvoor op duitsland 3 een documentaire gezien dat mensen over vuur liepen... Hij was 6 jaar... En toen het gezin van 6 personen zondags ´s middags met zijn allen een dutje gingen doen, wilde hij dat ook proberen, over vuur lopen... Ik werd wakker van de rooklucht, als eerste, ben in een rush naar buiten gevlucht en heb toen alle anderen gered... Het was iets dat moest gebeuren en waar ik niet bij nagedacht heb... Het is me gelukt... En achteraf kreeg ik het wel koud, ondanks de brand-verwondingen van de angst, dat het ook helemaal fout had kunnen aflopen... Maar alles liep goed af...

dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor! Brommer rijden. De keren dat ik in de remmen moest, omdat er iemand te hard uit een uitrit kwam rijden... Niet te tellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik nog een racemotor had, div keren 300+ gereden, moet er nu niet meer aan denken wat voor risico dat met zich mee brengt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochter werd op straat aangevallen door iemand met een mes. De persoon in kwestie was onder invloed van drugs. Hij stak op haar in. Ik ben op deze man afgerend en ben voor mijn dochter gesprongen terwijl hij het mes omhoog bracht om opnieuw te steken. Ik was zo boos dat hij dat deed dat ik het mes uit zijn handen pakte.
Naderhand zei de politie dat ik echt alle geluk van de wereld had gehad, ik dacht alleen maar: niemand komt aan mijn dochter......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doe ik eigenlijk altijd, de kans is bij een aantal dingen natuurlijk hoger dan gemiddeld, gelukkig bij de meeste een stuk lager!

Sommige mensen zeggen dat skydiven gevaarlijk is, het is veiliger dan autorijden, maar als het mis gaat, is het meestal fataal.

Het leven zit vol met risico's, het is aan jezelf hoe je daar verantwoord mee om gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja
het leven van een van mijn kinderen gered door dwars door allerlei rode stoplichten naar het ziekenhuis te scheuren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik leef.