Wat kan dit zijn, is het normaal (over tepels vrouw)?

Mijn zusje (21) heeft het volgende: op haar tepel zitten een zitten wat bruine 'stukjes', het lijken wel stukjes dood vlees. Ook zitten er wat scheurtjes in haar tepel. Rond haar tepelhof zit er ook wat van die donkere 'schubben'. Haar andere tepel heeft het ook, maar wel in mindere mate, daar zie je niet van die scheurtjes.
Ze vroeg mij om raad maar ik kan er niet zoveel in herkennen, ik heb het zelf nooit gehad.
Ik kan er op inet niet zoveel over vinden, behalve tepelkloven, maar dat komt alleen voor bij vrouwen die zogen en dat doet ze dus niet, ze heeft geen baby.

Gisteren begon het ook ineens flink te jeuken, maar dat was nu weer over.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Als het over een paar dagen nog niet weg is gaat ze sowieso naar de dokter hoor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is het een sinaasappelschil achtige aanblik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, meer een soort scheurtjes in de tepel, en in die scheurtjes zitten dan die bruine tja...stukjes noem ik het maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt anders hier even kijken:
http://www.medicinfo.nl/%7Bd068c043-7267-4093-b9cf-133d5a331d4c%7D/%7Ba9a0693b-d69f-402b-a8b2-895e52f56dc2%7D

Het beste antwoord

klinkt als een soort exceem.
ik zou er even mee naar de huisarts gaan.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klinkt een beetje als een zonneallergie.
Heeft ze wellicht topless in de zon gelegen?

Beste is inderdaad om een huisarts raad te plegen.
Dit is geen website vol met medische experts.
Ik raad je graag aan alle gegeven antwoorden en reacties kritisch te bekijken.
Slechts een arts kan een goede uitspraak doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij alles wat het lichaam en gezondheid aangaat zou ik een arts raadplegen en geen internetsite waar weinig deskundigen zitten. Zeker als er geen foto of iets van is, is het erg moeilijk om te zeggen wat het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meteen naar de huisarts... GV is geen diagnose-station....