Ben jij linksorig of rechtsorig?

http://www.nu.nl/gezondheid/2030649/mensen-luisteren-liever-met-hun-rechteroor.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Linksorig. Ik heb ooit een test gedaan om te bepalen in hoeverre je links- of rechts-georienteerd bent, en daar kwam uit dat ik heel erg links georienteerd ben. Ik stap een trap op met links, kijk met links (mijn slechtste oog, maar ja), luister met links, en schrijf met links. En ja, dat is lastig als je iets moet opschrijven en je hebt de telefoon aan je oor. Volgens mij heeft het te maken met je hersenen; ik kan best stappen, kijken, luisteren en schrijven met rechts, maar dit lijkt wel veel lastiger te zijn en veel meer aandacht te vergen van mijn hersenen. Het is dus 'gemakkelijker' met links.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

rechtsorig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat Nu.nl de helft weergeeft van het rapport.
Er staat in dat voor spraak mensen een voorkeur hebben voor hun rechter oor, maar dat voor muziek (toonhoogte, luidheid en timbre) en linker oor beter is ontwikkeld.
Kortom, je vraag is dus niet eenvoudig te beantwoorden.
14 jaar geleden
Ik ben links vrijwel doof, dus ben ik rechtsorig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Linkshorig. Ik kan bijvoorbeeld niet telefoneren met mijn rechteroor. Geen idee of het te maken heeft met het feit dat ik vroeger linkshandig was. Voor de rest ben ik echt rechts geörienteerd, maar luisteren moet met links.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De telefoon houd ik altijd links om mijn rechterhand vrij te houden. En eigenlijk doe ik dat met alles wat ik bij mijn oor wil houden, terwijl het gehoor aan beide kanten hetzelfde is. 't Zal ook wel met 'gewoonte' te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben linkshorig. Maar rechts hoor ik dan ook minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, leuke vraag, nooit bij stilgestaan. Net even uitgetest, ik ben linksorig. Vreemd, tot nu toe zie ik hier de linksorigen in de meerderheid, in tegenstelling tot wat dit artikel aangeeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Linksorig wat mijn telefoon aangaat. Inderdaad wellicht zoals Toet zegt om de rechterhand vrij te houden - om te schrijven of zoiets. (Telefoon tussen schouder en oor klemmen dat is mij nog nooit gelukt..)
En voor andere zaken ook links denk ik. Als ik iemand vraag "wat zeg je?" dan draai ik ook mijn linkeroor naar voren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik ben linksorig. Dat is niet alleen uit gewoonte, als je de felefoon aan je linkeroor houdt zodat je met je rechterhand een pen kan vasthouden. Als ik naar een heel zacht spelende radio luister doe ik dat ook met m'n linkeroor.
14 jaar geleden
ik ben van top tot teen links :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He? wat zeg je ?
- ik moet altijd ff dit grapje maken als het over oren gaat, flauw hoor-

Ik ben rechtsorig, hou altijd de telefoon rechts, als ik moet
schrijven ook, met mijn linkerhand de telefoon beethoudend aan mijn rechteroor..
zou haast gaan denken dat ik links minder hoor of zo

Ik heb wel last als ik in gezelschap ben, bijv, grote kring mensenen iemand tegenover me gaat spreken, dan versta ik het echt niet, zal wel disco oren hebben op mijn 44 ste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben rechtsorig, want telefoneren met mijn linkeroor gaat dus echt niet. Terwijl ik rechtshandig ben en
dit zou met telefoneren toch een stuk makkelijker zijn.