hoeveel calorieën verbrand je met pushups?

Bijv. met 10 push ups.

Bedacht het me laatst. Als ik me dan weer eens vergrijp aan snoep en me schuldig voel, dan kan ik kijken hoeveel calorieën er in zitten en die er uit "pushen".

natuurlijk werkt het niet zo makkelijk, maar het gaat om het idee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Met 10 push ups verbrand je nauwelijks calorieën. Als je er 100 of meer per dag doet wel.

En natuurlijk, zoals je zelf al zegt, zo werkt het niet. Het "idee" ervan gaat je ook niet helpen. Om wezenlijk calorieën te verbranden zal je volwaardig moeten gaan sporten, minimaal een half uur, of een uur per dag. En dan zijn cardio oefeningen beter geschikt dat 10 push ups. Als je volwaardig traint, moet je ook weer je voeding aanpassen.

Naast de calorieën, neemt je lichaam ook andere voedingsstoffen op, die ook een negatief effect kunnen hebben. Dus je push ups, na het snoepje hebben geen enkel effect. Het snoepje verbrand je ook als je normaal actief bent gedurende de dag.