Waarom steunen en kreunen de meesten (vooral jongens en mannen) onder het plassen?

Dit viel me ineens op toen ik stage liep in het ziekenhuis. Bij vrouwen heb ik het maar zelden gehoord, bij mannen en jongens regelmatig. Hoe komt dit? En waarom is dit zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

OMDAT mannen over dit soort zaken veel minder gene hebben dan vrouwen. Ze kreunen van de opluchting dat die druk van hun blaas is, vrouwen zouden dat NOOIT (er zijn vast uitzonderingen) doen op een plek waar anderen het kunnen horen.

Nog erger, ik ken vrouwen die op een camping wachten tot alle wc's vrij zijn omdat ze niet kunnen plassen als ze denken dat iemand ze kan horen. Sommige mannen hebben dat mogelijk ook maar velen zitten daar helemaal niet mee.
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, dat denk ik ook! Want wij vrouwen voelen net zo goed een flinke opluchting en ik moet zeggen dat ik in de privacy van m'n eigen huis.... aaaaaaaaaah!

Andere antwoorden (5)

Omdat ze het te lang hebben opgehouden en daarna zuchten ze van opluchting, omdat de druk op de blaas minder wordt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaah, je was me net voor +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schrijf ook hanny, daarna!
Er zal op een moment veel water door een klein gaatje geperst moeten worden. Dit zal wel de spanning zijn die op dat moment van de blaas af gaat en een soort verlichting geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik reageerde waarschijnlijk sneller, omdat ik als man, dat zo goed herken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet zo wezen, voor mij was het puur logika
Soms kunnen mannen een vergrootte prostaat hebben en moeten ze echt kracht zetten om te plassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het omdat het in het ziekenhuis is?

Misschien is er iets mis. Of misschien moeten ze in een potje plassen wat erg moeilijk is.

Maar het kan ook gewoon normaal zijn voor sommige mensen is dit een soort van relax moment je laat alles los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht omdat de (volledige) plasbuis (de waterleiding als het ware) van een man zo'n 20 a 30 cm is en van een vrouw maar 2/3 cm, stuk langer ofwel wat meer druk nodig, etc.