kan iets zoveel pijn doen dat het lekker word?

je hoort wel eens, ik zal je slaan tot je het lekker vind.
kan dat???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
film? waar staat dat ze het over een film heeft dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank u

Het beste antwoord

Ja en nee.

Als ik nu de straat op loop en de eerste de beste voorbijganger in elkaar begin te slaan, dan gaat die voorbijganger dat niet op een bepaald moment lekker vinden.

Maar in de juiste context kan pijn best lekker zijn. Dat is een fenomeen dat niet alleen optreedt bij SM, maar bijvoorbeeld ook bij sporters die het uiterste van zichzelf vergen. Een deel van het lekker vinden van pijn is te verklaren door de endorphinen (lichaamseigen morfine) die je lichaam aanmaakt om pijn te bestrijden. Maar er kan ook een psychologische kant bij komen kijken, bij SM bijvoorbeeld het gevoel van overgave, en bij sporters de kick van nóg sneller, verder of hoger dan de vorige keer.

Overigens zullen ook topsporters en masochisten eerder staan te vloeken als ze hun teen tegen het bed stoten dan 'oeh, lekker' te roepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed verwoord +1

Andere antwoorden (13)

Pijn zorgt ervoor dat je huid gevoelig wordt.

En gevoeligheid kunnen mensen als lekker ervaren. Dit geldt overigens lang niet voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, da's geen pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan, maar dat is vaak als iets een klein beetje pijn doet, zoals blauwe plek. Denk niet dat hele erge pijn nou zo lekker is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan, maar voor de meeste mensen is dat niet normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Mike Tyson wel.
En die kan het weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schijnt te kunnen, zoals SM, al vind ik het onbegrijpelijk. :-o
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien bij andere wel maar bij mij zeer zeker niet. Pijn en lekker kan ik niet rijmen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, zij het met een aanvulling...

Pijn is alleen identificatie van je lichaam... Door de toenemende pijn wordt het lichaam op een bepaald moment uitgeschakeld... bewustzijn valt weg... Dus ondraaglijke pijn verdragen kan doodeenvoudigweg niet... Als pijn ondraaglijk wordt verlies je meteen het bewustzijn en als iemand zegt dat hij ondraaglijke pijnen verdragen heeft, dan weet je een ding heel zeker en dat is dat die persoon liegt...

Maar er kan wat anders spelen, net voordat het te ondraaglijk wordt, je kunt ook je lichaam verliezen en dan doet het geen pijn meer, totaal niet... Het zal je verbazen maar je kunt in een ongeluk je been verliezen en het niet in de gaten hebben... (Ik herinner me zo´n bericht een jaar terug op het net) Hoe kan dat dan dat zoiets kan gebeuren?... Het is hetzelfde toen je klein was en plotseling ontdekte dat je bloedde tijdens het spelen, of dat je een schaafplek ontdekte en je voelde er niets van totdat je het ontdekte... Zo zit dat...

Nu de toevoeging van de vraag, ik zal je slaan tot je het lekker vind... Daar ga ik niet op in, de vraagsteller weet precies waar ze het over heeft en daar laat ik het bij door te zeggen, jazeker kan dat, heel goed mogelijk en het is te gek ook nog... Maar dat is zeer persoonlijk en niet voor een ieder te begrijpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn mensen die genieten van pijn
of pijn nodig hebben om zichzelf te voelen (automutilatie)
allebei aangeleerd gedrag iets doen er pijn bij voelen dat als prettig ervaren en de volgende keer weer doen om dat plezierige gevoel weer op te roepen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee wat mij betreft niet, maar andersom wel tot op zekere hoogte. Lekkere sex waar (een beetje) pijn bij komt kijken in de vorm van zacht knijpen of een tikje, kan genot versterken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat kan, zeker als het zorgvuldig wordt opgebouwd. Je kan dan in een zgn. subspace geraken, dat is een soort van geestelijk orgasme waarbij de receptoren op je huid overgestimuleerd worden door pijn/genot. Dat vereist een goede opbouw van intensiteit vaak, sommigen zijn er heel gevoelig voor en zijn in no-time in dat stadium, anderen zullen het nooit beleven. Ik heb het zelf een paar keer mee mogen maken en het is vele malen intenser dan een "gewoon" orgasme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou kunnen,. als je een masochist bent ofzo, ik heb pijn iig nog nooit lekker gevonden... Ik denk de meesten niet trouwens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een masochist houd ook niet van hoofdpijn hoor
Nou ik ken dat niet. Pijn is pijn en dat is altijd vervelend.