Waarom vinden vrouwen het niet erg om hun borsten te laten zien, maar wel hun tepel?

Een collega van mij vroeg zich dit af. Hij zegt: ze laten hun borsten zien, maar hun tepels zijn bedekt met een sticker of iets dergelijks. Bijv, in brazilie met carnaval, iedereen loopt er met blote borsten behalve de tepels, want dan voelen ze zich naakt, maar alleen de borsten en tepels niet dat kan..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (12)

Ja daar ligt hem nu net het taboe, het mag niet bruin zijn...

Als dat maar niet zichtbaar is...

Het is een taboe dat door beide kanten in stand gehouden wordt... en de politie enz als handhavers...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een borst is vel, een tepel is naakt.....dus schaamtewerking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vermoeden is dat het de tepel is die de borst tot borst maakt. De tepel is het kenmerkende onderdeel - visueel, gevoelsmatig (psychisch gevoel) voor de man en voor de vrouw, en gevoelsmatig (lichamelijk gevoel) voor de vrouw.

Een borst zonder tepel is gevoelsmatig slechts een lap huid met vet eronder - beetje cru uitgedrukt, maar ik kan zo snel geen andere woorden verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Zo zal het inderdaad wel zijn.
Er moet wat te raden over blijven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft te maken met wat je onder naakt (topless) verstaat. Borsten zie je genoeg en overal. Dames lopen vaak met veel inkijk, echter de tepel blijft normaliter verborgen. Omdat alle dames dit niet laten zien, wordt het steeds minder normaal om als dame je tepels te tonen. Tenzij je op plaatsen bent waar dit geaccepteerd wordt natuurlijk (strand, sauna en dergelijke).

Maar het blijft inderdaad een vreemd iets dat we zo moeilijk hierover doen. Mannen lopen bijvoorbeeld vaak "topless" op straat en dan zie je ook hun tepels, maar daar zegt niemand wat over. Alhoewel ik het niet netjes vind als je als man bijvoorbeeld op die manier in de winkel loopt, maar dat is weer een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net verwijderd maar nogmaals het antwoord is "waar zit je gevoel?" Omdat deze plek het meest gevoelig is voelen vrouwen zich oncomfortabel om het bloot te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn grenzen, en hier is het duidelijk waar die ligt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we onszelf net niet helemaal bloot willen geven.

Toegevoegd op 25-06-2009 17:20:34
Tepels staan gevoelsmatig (bijna) gelijk aan het vrouwelijk geslachtsdeel en wordt door de meeste vrouwen als intiem ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cultureel bepaald. Het is waar we voor onzelf de grens tussen normaal en expliciet sexueel leggen.

Voorbeeld ter illustratie: veel vrouwen vinden het heel embarrassing om in het quasi-openbaar in hun ondergoed gezien te worden, maar niet in badkleding, terwijl je in beide gevallen toch eigenlijk even veel ziet. Het is de sexuele connotatie die we eraan hebben gehangen dat het ene niet acceptabel is en het andere niet. Zelfde geldt voor jouw voorbeeld. Is een impliciete culturele afspraak over waar we de grens trekken tussen 'intiem' en acceptabel in het openbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens +1
Ha, die Ladychrista;

Hoe hypocriet het ook mag klinken, er zijn landen waar dat wettelijk zo bepaald is. Omdat een grens op wat qua decolleté nog toelaatbaar is kennelijk wat te ver gaat en ook moeilijk uitvoerbaar is heeft men blijkbaar gemeend duidelijkheid te moeten scheppen en het tonen van de tepel in het openbaar te verbieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen die baby's de borst geven hebben over het algemeen geen gène om de tepel te tonen. Anders is de tepel een lustobject, zoals de clitoris en bij de man de eikel.De meesten van ons zijn niet geneigd om die intieme delen en public te exposeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, vind het er altijd ook wel raar uitzien als een vrouw in het openbaar de borst geeft. Dus gene bij de anderen zal er in dat geval wel zijn, denk ik zo.
ik heb na mijn borstverkleinen weinig moeite met het tentoonstellen van mijn borsten.
wat het wel is als je je tepel te voorschijn toverd is dat wel iets intiems, mannen gebruiken het tijdens de sex om mee te spelen.
je loopt toch ook niet met je l*l of doos uit je broek, of rent met je vibo over straat.