na het douchen en tijdens gym heb ik erg rode voeten, hoe komt dit?

Ik schaam me hier best voor..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook. (ook al heb ik al jaaaaren geen gym meer ;-) niks om je te schamen hoor... wordt je er om uitgelachen dan? je doorbloeding is gewoon goed. Bij mij gaan ze zelfs nog wel eens jeuken als ik echt té heet heb gedouched. Niks van aantrekken dus...

Antwoorden (3)

Omdat je voeten dan warm zijn van het water, maar daar hoef je je niet voor te schamen hoor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets om je voor de schamen. Je hebt uitstekende doorbloeding in je voeten. Als ze lekker warm zijn of ontspannen kan het rood wat meer worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat jij je geheel ten onrechte schaamt voor je rode voeten, meid.

Het duidt namelijk op een perfecte doorbloeding van je voeten.

Bij het douchen komen je voeten in aanraking met het warme water, waardoor je voeten ook warmer worden en uitzetten. Er kan daar dus veel meer bloed doorstromen om je cellen van de nodige brandstoffen te voorzien.

De verbranding in je cellen zorgt er weer voor dat je voeten warmer worden en een nòg grotere hoeveelheid bloed kan dan door je voeten stromen.

De verbranding in je cellen en het vele, warmere, bloed dat door je voeten stroomt, zijn samen verantwoordelijk voor je rode voetjes..

Met gym verbruik je veel energie in de benen en voeten waardoor het daar veel warmer wordt..en dus stroomt daardoor ook veel meer bloed door je benen en voeten..hetgeen leidt tot de zelfde resultaten als onder de douche.

Schaam je er zeker niet voor maar wees er eerder trots op..want..feitelijk staan een stel gezonde, dus wat rode, voeten bij een meisje best leuk..

Groet,

Ton