Hoe kan ik van mijn zweethanden afkomen?

Ik heb erg last van zweethanden, het maakt niet ui wanneer, als het koud of warm is, gewoon altijd.

Is hier iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (10)

Als je je angst overwint, overwin je ook de zweethanden...

Het gaat samen, angst en zweethanden, vandaar...

Toegevoegd op 24-06-2009 22:15:41
Dat hoeft nog niet eens bewust gevoeld te worden, maar kan als een soort achtergrondstraling aanwezig zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een keer je muis loslaten. Plastic wil nou eenmaal niet goed ademen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor moet je echt naar de dokter. Er zijn wel diverse lapmiddeltjes. zie bron: er staan wat lapmiddeltjes in en wat je allemaal kan doen. Je kunt ook het even in vullen bij google dan vind je ook allemaal informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het ook lang gehad en het had bij mij van doen met voor een deel ongemakkelijkheid. Maar ook omdat ik vaak wax in mijn haar deed en eigenlijk de wax laag op mijn handen niet goed wegspoelde. Dus wellicht dat dat bij jou ook het geval is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij ging het over naar mate ik ouder werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er echt heel erg last van hebt, kun je een botoxbehandeling ondergaan bij de specialist.
De specialist injecteert botox in de zweetkliertjes, waardoor deze enkele maanden tot een half jaar verlamd blijven. Je hebt dan geen last meer van zweethanden.
Je moet wel even checken of je het vergoed krijgt.
Het is echt een fantastische oplossing voor mensen die echt lijden onder hele erge zweethanden.
Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als zweethand, of medisch hyperhidrosis palmaris wordt de overmatige productie van zweet in de handen aangeduid. Dit beperkt zich meestal op de binnenkant van de handpalmen en is vaak met een hoge psychosociale druk tot en met beperkingen in de beroeps- of partnerkeuze verbonden.

Personen, die onder sterk zwetende handen lijden, trekken zich niet zelden terug uit het alledaagse leven, om de als persoonlijke belasting opgevatte situaties, zoals bijvoorbeeld iemand de hand geven (met deels druppelend natte hand) om te gaan.

Vergeleken met andere vormen van sterk zweten geld het overmatig zweten aan de handen als een van de psychisch meest belastende vormen van hyperhidrose, omdat het behandelen van zwetende handpalmen in vergelijk moeilijk te behandelen is en in het alledaagse leven op basis van niet aanwezige omhulling slecht verborgen kan worden tegenover contactpersonen (uitzondering: handschoenen in de winter).
Hyperhidrose aan de hand

Zweethanden op zich zijn niet automatisch een teken van gebrekkig zelfbewustzijn, sterke nervositeit of angst, kunnen echter door deze situaties veroorzaakt of versterkt worden. Vaak raken betrokkenen daarom in een regelrechte vicieuze cirkel van zweten, angst voor het zweten en daaruit veroorzaakt zweten.
Oorzaak

Extreem zweten aan de handen treedt, zoals de ziekte hyperhidrose op zich, meestal pas tijdens de puberteit op. Zo geven in een representatieve enquête onder meer als 3000 geënquêteerde personen immers 46,6% aan, dat de hyperhidrose pas in de puberteit is uitgebroken. [1]
Anatomische en fysiologische basis

De voetzolen en de handpalmen zijn met bijzonder veel ecriene zweetklieren bezaaid, gemiddeld genomen ongeveer 500 per cm².[2] Deze zijn niet voor de thermoregulatie bedoeld, echter voor een betere houvast. Dit wordt ook daardoor aangetoond, dat de desbetreffende zweetproductie van de handen en voeten niet door het thermoregulatorisch centrum, echter door een eigen centrum in het centrale zenuwstelsel via het sympathische deel van het vegetatieve zenuwstelsel gestuurd wordt. Het zweten van de handen en voeten (palmoplantar) wordt door sympathische zenuwvezels gestuurd en treedt tijdens het slapen niet op.
verder info op

Toegevoegd op 25-06-2009 00:11:01
2500 woorden= limiet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij waren wisselbaden de redding! Warm/koud/warm/koud.. minimaal 1X per dag en volhouden..
SUCCES!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriendin van mij had last van zweetvoeten, en heeft die zweetkliertjes laten toebranden.. nu zweet ze wel uit haar knieholtes, maar da's helemaal niet zo erg..
Als het echt heel erg is zou ik eens naar een dokter of huidarts gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klamme handen regelmatig afwrijven met kamferspiritus wil weleens helpen, deze kamferspiritus kun je bij elke drogist gewoon kopen.
Succes !!