Wat doe je aan de invloed van derde?

stel je heb een prima vriendschap met je beste vriend(in).
inneens komt daar een ander persoon die jou vriend(in) helemaal malipuneerd en anders maakt dan jij hem/haar kent. wat doe je dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of derden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ invloed van balen? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is malipuneren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Deva..''heel sterk'' ''Touche''... hahahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ deva waar staat dat wie schrijft dat? @naatje je bent het zelf

Het beste antwoord

Je hebt geen invloed op die derde persoon en ook niet op je vriendin maar alleen op jezelf. Dus kijk het aan, neem eventueel een stapje terug om de situatie van een afstandje wat beter te kunnen bekijken. Je hoeft niet meteen een keus te maken wat jullie vriendschap betreft. Soms is het een fase waar iemand doorheen gaat, misschien heeft ze het even nodig.

Als deze situatie langer duurt en het zit je dwars, kun je een keer met je vriendin gaan praten. Zeg haar dat jij denkt dat ze zich laat manipuleren door die ander en dat je het jammer vindt als hierdoor jullie vriendschap verandert.

Soms is een verandering een verbetering, maar het moet ook wel een verbetering zijn voor jezelf. Soms past een vriendschap niet meer, dat is het moment waarop je de keus moet maken of het nog wel de vriendschap is die jij wil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze koos verkeerd, het verhaal speelt zich 6 mnd geleden af. ze koos voor de 3e persoon, die haar na de winst keihard liet vallen. ik ben 4 maanden genegeerd. en nu kwam ze dus met hangende pootjes terug.
nu heb ik anders gekozen,, niet meer voor haar.

Andere antwoorden (5)

Het doet een ding heel goed... Het maakt je vriendschap beter of het maakt je vriendschap slechter, maar het zal nooit hetzelfde blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Accepteren dat die ander zelfstandig kan denken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk zijn.

Vertel je vriendin wat je dwars zit en onderneem leuke dingen met haar. Als het een echte vriendin is, zal ze gegarandeerd naar je luisteren en begrijpen wat je bedoelt. Als ze minder contact met je wil of echt veranderd is, betekent dat niet dat je vriendschap voorbij is. Wellicht zal ze even op een laag pitje gaan, maar vaak komt het op den duur wel weer goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken de situatie wel, maar eerlijk gezegd voornamelijk van de vriendinnetjes van mijn dochters. Op die leeftijd proberen ze mekaar allemaal de loef af te steken en elkaar beste vriendinnetjes af te pikken.

Maar ook zelf heb ik het twee keer meegemaakt, maar in beide gevallen ging het echter om een nieuwe man / vriend van die vriendin, die een zeer discutabele invloed op haar hadden. (smakelijke details weggelaten ivm aantal tekens)

Ik weet niet of het in het geval van jou vriendin om een nieuwe vriend/partner gaat of 'gewoon' een andere vriendin, maar vrouwen die met hun k*t denken, kun je niet meer fatsoenlijk mee praten. Afwachten of ze bij zinnen komt of niet. Kan lang duren. In ieder geval zal de relatie een deuk krijgen.

Vermoedelijk kun je het best zelf besluiten of je het contact nog wilt houden of dat je je vriendin zoals ze onder de invloed van deze persoon is niet meer leuk vind. Dat is een verlies, maar mensen en vrienden komen en gaan in elke levensfase. Het is ook een kwestie van dat ze zich láát manipuleren ; dat doet die derde persoon niet alleen. Hij of zij kan hele belangrijk voor haar zijn geworden waardoor ze haar oude vrienden verwaarloosd, andere dingen leuk gaat vinden, andere mensen leert kennen, kortom, een nieuwe levensfase ingaat. Als jij daar niet meer in past, of zij niet meer in het jouwe, dan kan dat het einde zijn van in elk geval het beste-vriendinnen-deel van de vriendschap.

Afhankelijk van je vriendin en hoe sterk ze aan jou gehecht is en hoe sterk ze in haar schoenen staat, wordt de vriendschap op de lange duur weer goed of zelfs beter, of slechter, maar de oude situatie krijg je nooit meer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt iemand niet veranderen, niet echt tenminste. Jij niet, maar die derde persoon ook niet. Je vriend(in) is misschien wel veranderd, maar dan alleen omdat hij/zij dat zelf wil. Of misschien gedraagt hij/zij zich zelfs alleen maar anders, maar is het in wezen nog dezelfde persoon. Dat idee maakt het misschien makkelijker om een en ander met hem/haar te bespreken. Maar de derde de schuld geven heeft daarbij dus geen zin. Sterker nog, daardoor lijk je je jaloers en roep je weerstand op. Succes.