Hoe komt het dat als mensen moe zijn, ze soms gaan knikkebollen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelfs onze koningin is het wel eens overkomen. ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Ik denk dat als je heel erg moe bent, dat je lichaam dan in slaap wil vallen. Daardoor verliest het kracht, maar je wil toch wakker blijven, je vecht tegen de slaap. Volgens mij ontstaat daardoor dat knikkebollen: het 'uitvallen' van het lichaam door de slaap en het vechten tegen de slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je knikkebolt val je eigenlijk steeds in slaap, om direct weer wakker te schrikken.
vandaar dat je hoofd zakt om vervolgens weer overeind te schieten.
Rieneke1
13 jaar geleden
Als je gaat slapen verslappen je spieren. Als ze dat niet doen, dan zou je je dromen gaan uitvoeren. Als je bv droomt dat je moet vechten dan zou je echt om je heen slaan. Als je gaat knikkebollen val je in slaap en dus verslap je. Door de plorselinge beweging schrik je weer wakker.