Gemiddeld knipper je 10 tot 15 keer per minuut met je kijkers. Dat is 900 (15 x 60 minuten) keer per uur! Tijdens je slaap blijven je ogen gesloten. We gaan ervan uit dat je ongeveer 16 uur wakker bent. De som wordt dan 900 x 16 uur. Dat is 14.400 keer knipperen per dag!

.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb je normaal zicht en ben je in een ontspannen situatie dan knipper je waarschijnlijk ongeveer 22 keer per minuut.
http://www.natuurlijkzien.com/knipperen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat scheelt nogal met de cijfers uit mijn bron, de waarheid zal wel in het midden liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had jouw antwoord nog niet gelezen toen ik reageerde op de vraag ;-) Is inderdaad een behoorlijk verschil.
Ik heb geen zin om echt te gaan tellen.... :-))
Ik kom na een intensief onderzoek :) uit op een gemiddelde van 26 keer.
Maakt natuurlijk ook een verschil of je binnen zit = drogere lucht, of buiten. Net opgestaan bent of bijna naar je bed gaat = uitgerust of moe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt erg aan de actief die je doet.

Gemiddeld bij een groep van 70 mannen en 80 vrouwen
17/min als je rust/niks doet
26/min als converseert
4,5/min als je leest