Kan een menstruatiepijnen erger worden ?

mijn vriendin haar menstruatiepijnen worden erger bij de afgelopen 2 maand is dit normaal en ook meer bloedverlies ? ze is 14.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ja dit is mogelijk als je vriendin nog niet zo heel lang haar menstruatie heeft.

ook dit moet op gang komen. de hormonen schommelen nog heen en weer, wat zijn invloed heeft op de bloeding zelf, maar ook de emoties en pijn kunnen hierdoor beinvloed worden.

als de cyclus een tijdje stabiel is en de klachten komen dan voor is het verstandig om de huisarts even te bezoeken.
tegen heftige menstruatie klachten kan de pil helpen.

de hormoonspiegel is door het gebruik van de pil minder onderhevig aan schommeling, en de bloeding zal anders worden dus het geheel minder pijnlijk en heftig.

gewoon extra lief zijn voor je meisje, (kopje thee, warme kruik, lekker hangen) wil ook wel verlichting geven :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja heel normaal! De eersye keer kan het een theelepeltje bloed zijn zonder krampen de volgende keer kunnen het 2 eetlepels zijn net veeeel krampen...