Als je door onzekerheid en angst niet tegen sommige mensen durft te praten, hoe kun je ervoor zorgen dat hun niet denken dat je hun niet wilt spreken?

Dus dat je meisjes en ook jongens vaak niet aan durft te spreken, en hoe je ervoor kunt zorgen dat hun niet denken dat je hun niet wilt spreken? Ik maak me hier echt zorgen om, daarlijk denkt bijvoorbeeld een meisje waar ik niet tegen durf te praten dat ik niet met haar wil praten.. hoe kan je dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je kunt met je houding, zonder te spreken heel veel uitdrukken. Als je, ondanks dat je niet zoveel zegt, wel probeert belangstelling te tonen voor die jongens en meisjes en ze ook niet gaat ontlopen, dan zijn die anderen best slim genoeg, dat het geen kwestie is van niet willen spreken, maar dat je gewoon niet zo graag praat. Mensen accepteren dat best hoor, en niet iedereen ziet daar direct iets negatiefs in.

En natuurlijk zou je zelf ook best een klein beetje kunnen trainen. Misschien kom je er dan achter, dat het allemaal niet zo heel moeilijk is. Een klein zinnetje als "hoi, hoe gaat het?", is misschien helemaal niet zo moeilijk. En verder kun je tegen die jongens en meisjes gewoon eens zeggen, als dat te pas komt, dat je niet zo graag praat, en liever luistert. Een zinnetje als: "vertel jij maar, ik luister wel" wordt in het algemeen zeer positief opgevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je deze persoon ziet gewoon glimlachen en misschien wel gewoon gedag zeggen, maar die glimlach zegt meestal al voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te moeilijkd enken over gesprkken onderhouden. Vaak is het al genoeg om naar n hobby ofzo te vragen, en je krijgt een heel verhaal waarbij je alleen maar n paar keer ja of nee hoeft te knikken. Als je dat n paar keeer geprobeerd hebt gaat het vast makkelijker
anneliez