ik heb een spreekverbod omdat ik bronchitis heb..mag je dan wel fluisteren?

ik vind het zo irritant om niks te zeggen!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Je mag wel twitteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tweeten ;)

Antwoorden (5)

Nee, je kan dingen opschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is volgens mij nog slechter dan gewoon praten! Ha suc6 ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje!!
Fluisteren is nog veel slechter voor je stem dan proberen te praten.
Doe toch je best om jezelf duidelijk te maken met gebaren en schrift, want als je je stembanden overbelast kun je lang of zelfs blijvend hees worden en dat wil je echt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had chronische bronchitis (Gelukkig overheen gegroeit)
maar heb werkelijk nooit een spreekverbod gehad. Is ergens ook niet echt logisch je stembanden zitten niet echt in de buurt van je bronchien. Maar ik ben geen dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chronische bronchitis is ook iets heel anders dan acute bronchitis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bronchitis chronisch of niet is een ontsteking aan de bronchien. (=Verbinding luchtpijp met longen) Een keelontsteking is ontsteking aan je luchtpijp, en komt veel dichter in de buurt van je stembanden.
Ik heb net van de week over een onderzoek naar fluisteren gelezen, bij 60% van de personen veroorzaakt fluisteren extra belasting voor de stembanden en het advies blijft dan ook om te zwijgen.
Ziet er naar uit dat je nog even met toverleitje of bloknootje moet doen, sterkte en beterschap!