net als met het herkennen van plaatsen en smaken. je hersenen slaan het op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat je met je zintuigen waarneemt wordt opgeslagen in je geheugen.
Reuk dus luchtjes
Tast dus hoe iets aanvoelt
Smaak dus hoe lekker of hoe vies vond ik het
Geluid in al zijn vormen
En zicht dus hoe het er uit zag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan omdat je een geheugen hebt.
Dat is het vermogen om dingen te onthouden.

Werkt net zo iets als een geheugenkaart:
Je slaat iets op, je bewaart het, je houd het vast en je kunt het weer terug halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord herkennen zegt het al.
Je slaat een eerste indruk op wat betekent dat je het op dat moment kent als beeld-, geur-, geluids-of gevoelsherinnering. 'Her-' als woordje betekent 'opnieuw'. Je kent iets opnieuw en haalt er de herinnering van de vorige keer bij en weet dat je het al eerder hebt meegemaakt. Dat is herkennen.