Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met de bedrijfsarts?

Sinds ca.een half jaar ben ik regelmatig ziek ( griep,longontsteking en nog enkele andere ernstige)Ik werk in de gezondheidszorg.
Bij het bezoek van de bedrijfarts (ZELF aangevraagd) wilde ik hem vertellen hoe ik mij voelde maar daar kreeg ik geen kans toe .
Zonder mij te onderzoeken op geen enkele manier ook maar het minst wat hij had kunnen doen deed hij niet.
Je kunt maandag wel werken gaan.Nog niet eens aangehoord wat mijn klachten zijn niets maar dan ook niets heeft hij gedaan.
Ik ben tot ca.1jaar geleden nooit ziek geweest maar helaas nu wel.Ik ben niet meer de jongste.Ik doe mijn werk nog steeds graag en wil niets anders dan weer werken.(sinds 5 dgn ziek gemeld)Is er een mogelijkheid om ergens anders terecht te kunnen om iemand die wel serieus met zijn werk bezig is te spreken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je huisarts heeft geen invloed op de diagnose van de bedrijfsarts.
wel kan je je dossier (bedrijfsarts) opvragen om te kijken wat hier in staat. (kijk of alle gegevens en formulieren er ook in staan die erin horen te staan) ondertussen natuurlijk voor een second opinion gaan. kom je niet onder het werken uit is het na een dag gewoon weer ziekte wet.
als het niet kan dan kan het niet, de mening van een ander zal hier nooit wat aan kunnen veranderen.
als ze het niet willen geloven is dat niet jou probleem, maar ze willen er wel jouw probleem van maken. niet in mee gaan dus. juist in de gezondheidszorg verwacht je wat humanere en socialere mensen eigenlijk. succes en beterschap gewenst!

Het beste antwoord

Zoiets kun je het beste oplossen via je huisarts.
Met hem heb je een vertrouwensrelatie, en hij weet ook precies wat er met je aan de hand is. Het is helemaal niet ongebruikelijk, dat een huisarts op eigen initiatief contact opneemt met je werkgever of bedrijfsarts. In dat geval kan je huisarts uitleggen wat er werkelijk aan de hand is, en het misverstand, dat is ontstaan door de houding van de bedrijfsarts, oplossen. Als je maandag niet naar je werk kunt, terwijl de bedrijfsarts vindt van wel, dan kan je huisarts dat ook oplossen, door te verklaren dat het echt niet kan.

Heel veel sterkte met je gezondheid en je werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik wel 1 goede oplossing.
Er zat nog 1 goed antwoord in maar ik moest 1 keuze maken.Dank!

Andere antwoorden (4)

Je kunt altijd een seconde opinion aanvragen, je wordt dan door een andere arts opnieuw beoordeeld. Ook zou je je huisarts kunnen raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Je kunt eisen om een second opinion. Dit gaat via het UWV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goede ervaring mee, wel jaaaaren terug
ga naar je eigen huisarts en die heeft het laatste woord
oftewel als hij zegt dat je niet mag werken,dan overruled zijn beslissing van de arbo-arts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je huisarts is altijd je eerste aanspreekpunt bij gezondheidsproblemen. Probeer er samen toch achter te komen wat de oorzaken zijn van je klachten. Iedereen kan een keer verkouden worden of griep krijgen maar als je zo vaak luchtweg- en andere klachten hebt moet je toch verder kijken naar allergieën of auto-immuniteit.

Kennelijk heb je in ieder geval een flink weerstandsprobleem. Kom je er met je huisarts niet goed uit dan kun je een bezoek aan een arts overwegen die op een holistische manier naar je kijkt. Dat kan bijvoorbeeld een arts zijn die ook homeopathisch, natuurgeneeskundig of orthomoleculair werkt.

Wat die bedrijfsarts betreft; helaas zijn dat soms botterikken, die het als hun enige taak zien om mensen zo snel mogelijk weer op de werkvloer te krijgen. Zit je met je behandelend (huis)arts op het goede spoor dan sta je tegenover zo'n hork meteen ook een stuk steviger in je schoenen.