Ik heb een beugel maar mijn vraag is wat doet een beugel met je tand en waarom doet het een paar dagen na dat je de beugel in je mond heb pijn

Beugel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nu al 2 jaar een beugel en kan je verklappen dat de pijn de eerste anderhalfjaar niet weg gaat...
Successss!!!

Antwoorden (3)

Een beugel draait of verplaatst je tanden waardoor ze allemaal mooi en recht komen te staan. Ze verplaatsen die tanden door er druk op te zetten. Aan die druk moet je wennen, en dat doet pijn. Nu moet je ook regelmatig terug komen. Iedere keer maken ze die druk steeds iets meer, totdat die goed staat. En door deze druk verhoging doet hèt soms gewoon even pijn. Maar geloof mij, het resultaat is deze pijn wel waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beugel " duwt" je tanden op een andere plaats. Doordat ze de hele tijd zo staan gaat je mond merken dat het zo hoort en maakt nieuwe cellen aan zodat je tanden vast blijven zitten op hun nieuwe plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de beugel duwt jou tanden naar elkaar ..
of naar achter
eigelijk duwt de beugel de tanden in de juiste positie .