als je je ogen laat laseren blijft je zicht daarna voor altijd goed of kan dit weer achteruit gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Het kan weer achteruit gaan. Als de sterkte van je ogen nog aan verandering onderhevig is, kun je beter geen laserbehandeling laten doen.

Ik had 2,5 jaar later weer een brilletje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is nog niet alles over bekend op de lange termijn.

De behandeling is niet zonder risico's: er kan onherstelbare schade optreden, het zicht kan nog slechter worden dan voorheen of je hebt een nabehandeling nodig. Hoewel complicaties niet veel voorkomen, is het nog onduidelijk hoe blijvend het resultaat is omdat de lasertechniek nog maar tien jaar wordt toegepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een garantie voor goed zicht voor de rest van je leven krijg je helaas niet.

vergelijk het met een facelift. het werkt als het gedaan is, maar het resultaat is niet blijvend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen ik nog een bril had wilde ik mijn ogen meteen laseren. daarna heb ik nooit meer last gehad dat ik niet goed zag. het werkt prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zul je nog wazige momenten hebben (als je droge ogen hebt). Op latere leeftijd kunnen je ogen achteruit gaan (zoals mensen zonder bril later ook een leesbril nodig hebben), dit doordat de spieren verouderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Ontbreekt tussen In en zul misschien nog "het begin" ?
Het kan weer achteruitgaan.
Daarnaast is het niet geschikt voor alle ogen.
Ten eerste kunnen je ogen er 'droog' van worden, en als je al droge ogen hebt is dat niet prettig.
Daarnaast kan het zo zijn dat je ogen te slecht zijn. Er wordt maar gelaserd tot -8.

Ik heb om die 2 redenen een lensimplantaat. Als je echt slechte ogen hebt is dat zeker een aanrader om meer informatie over in te winnen.